چگونه تمام اطلاعات خود را از اينترنت حذف كنيم؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

چگونه تمام اطلاعات خود را از اينترنت حذف كنيم؟

چگونه تمام اطلاعات خود را از اينترنت حذف كنيم؟



حذف اطلاعات شخصي از اينترنت ,محافظت از اطلاعات شخصي

ترفندهاي حذف اطلاعات شخصي از اينترنت

 

حفظ اطلاعات شخصي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و نبايد اجازه داد اين اطلاعات در اينترنت و فضاي مجازي منتشر شود؛ اما در صورتي كه اين اطلاعات را در اينترنت به صورت ناخواسته در اختيار ديگران قرار داده‌ايد، مي‌توانيد با روش‌هايي كه در ادامه ذكر خواهد شد، آن‌ها را پاك كنيد.

 

اگر شما در حال خواندن اين مطلب هستيد ممكن است اطلاعات شخصي شما در دسترس عموم مردم قرار گرفته باشد. شما نمي‌توانيد اطلاعات شخصي خود را به صورت كامل از اينترنت حذف كنيد، اما راه‌هايي براي به حداقل رساندن اين اطلاعات در فضاي مجازي وجود دارد.

 

بايد اين موضوع را هم به ياد داشته باشيد كه حذف اطلاعات شخصي از اينترنت ممكن است باعث قطع ارتباط شما با افراد مهم همچون كارفرماياني شود كه مي‌توانند شما را استخدام كنند. در ادامه بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت

 

حذف يا غير فعال كردن حساب‌هاي كاربري در فروشگاه‌هاي اينترنتي، شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي ارائه دهنده خدمات وب
آيا شما به غير از شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ و گسترده همانند فيس بوك، اينستاگرام، توييتر و لينكدين در شبكه‌هاي اجتماعي ديگري همانند گوگل پلاس، تامبلر (tumbler) و يا حتي ماي اسپيس (MySpace)، نيز حساب كاربري داريد؟ در كدام يك از فروشگاه‌هاي اينترنتي ثبت نام كرده‌ايد؟ آمازون، Gap.com و Macys.com جزء فروشگاه‌هاي اينترنتي معروف هستند.

 

براي حذف يا غير فعال كردن اين حساب‌هاي كاربري به قسمت تنظيمات حساب كاربري خود برويد و گزينه‌اي براي حذف، غير فعال كردن و يا بستن آن پيدا كنيد. بسته به تنظيمات حساب كاربري شما، بايد در زير بخش Security يا Privacy يا بخش‌هاي مشابه، به دنبال چنين گزينه‌هايي باشيد.

 

اگر در حذف حساب كاربري خاصي با مشكل مواجه شديد، با جستجو كردن عبارت "روش حذف” يا "How to delete” به همراه نام حساب كاربري مورد نظر خود در اينترنت، مي‌توانيد مشكل خود را برطرف كنيد.

 

اگر به هر دليلي نمي‌توانيد اطلاعات شخصي خود را از اينترنت حذف كنيد، اطلاعات غير واقعي و يا كاملا تصادفي را با اطلاعات واقعي در حساب‌هاي كاربري جايگزين كنيد.

 

حذف نام از سايت‌هاي جمع آوري اطلاعات
هميشه سايت‌هايي وجود دارند كه به جمع آوري اطلاعات شخصي شما مي‌پردازند. اين سايت‌ها كارگزاران (دلال) داده ناميده مي‌شوند و سايت‌هايي همچون Spokeo، Crunchbase و PeopleFinder از جمله اين سايت‌ها هستند. آن‌ها از همه فعاليت‌هاي آنلاين شما اطلاعاتي را جمع آوري مي‌كنند و سپس آن‌ها را به شركت‌هايي كه به اين اطلاعات علاقه‌مند هستند و به آن‌ها نياز دارند، مي‌فروشند. اين اطلاعات اغلب براي تبليغات و فروش كالا به افراد مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

شما مي‌توانيد نام خود را در اين سايت‌ها جستجو كنيد و سپس آن را به همراه اطلاعات شخصي خود از هر يك از اين سايت‌ها حذف كنيد. اما متاسفانه روند حذف حساب كاربري در اين سايت‌ها با سايت‌هاي ديگر كمي متفاوت است و گاهي اوقات براي انجام اين كار بايد فاكس ارسال كنيد و يا بايد چند فرم كاغذي را تكميل كنيد.

 

حذف اطلاعات خود به صورت مستقيم از سايت‌ها
ابتدا اطلاعات شركت مخابراتي و شركت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه نام شما در ليست افراد آنلاين اين شركت قرار ندارد و در صورتي كه اين چنين بود، از آن‌ها بخواهيد نام شما را از ليست افراد آنلاين حذف كنند.

 

اگر مي‌خواهيد مطلبي را كه در يك انجمن يا وبلاگ قديمي نوشته‌ايد، حذف كنيد، بايد با سرپرست انجمن يا وبلاگ مربوطه تماس بگيريد. براي انجام اين كار مي‌توانيد به بخش "تماس با ما” يا "ارتباط با ما” مراجعه كنيد و از نحوه ارتباط با مدير مطلع شويد و يا مي‌توانيد به سايت www.whois.com مراجعه كنيد و نام دامنه سايتي را كه مي‌خواهيد با مدير آن تماس بگيريد، جستجو كنيد. در اين سايت‌ مي‌توانيد به اطلاعاتي در مورد فردي كه مي‌خواهيد دقيقا با او تماس بگيريد، دست پيدا كنيد.

 

متاسفانه هيچ كس نمي‌تواند مديران سايت‌هاي خصوصي را وادار كند تا مطالب ارسال شده توسط كاربران را حذف كنند؛ بنابراين زماني كه با مديران اين سايت‌ها تماس‌ مي‌گيريد كاملا مودبانه صحبت كنيد و براي آن‌ها به صورت واضح توضيح دهيد كه چرا مي‌خواهيد مطلب ارسال شده توسط شما حذف شود. در اين صورت شايد آن‌ها نيز با شما همكاري كنند و مطلب مربوطه را حذف كنند.

 

در صورت عدم همكاري آن‌ها با شما، پيشنهاد بعدي را دنبال كنيد كه اگر چه كمتر تاثير‌گذار است، اما عملي‌تر است.

 

حذف نتايج جستجوي دربردارنده اطلاعات شخصي از موتورهاي جستجو
بينگ (Bing)، ياهو و گوگل از جمله موتورهاي جستجوي معروف هستند. گوگل داراي ابزاري براي حذف URL است و شما مي‌توانيد از اين ابزار براي حذف URL‌هاي خاص استفاده كنيد.

 

براي مثال در صورتي كه فردي اطلاعات شخصي واقعا مهم همچون كد ملي يا شماره حساب بانكي خود را در سايتي ارسال كرده باشد و مدير سايت اين اطلاعات را حذف نكرده باشد، آن فرد مي‌تواند با شركت‌هاي داراي موتور جستجو تماس بگيرد و از آن‌ها بخواهد اطلاعات شخصي او را از نتايج موتور جستجو حذف كنند. در صورت انجام اين كار دسترسي به اطلاعات شخصي مهم كمي دشوارتر مي‌شود.

 

حذف ايميل‌هاي مختلف
مراحل حذف ايميل‌هاي مختلف بسته به شركت ارائه دهنده سرويس ايميل متفاوت است.

براي حذف حساب ايميل خود بايد وارد آن شويد و سپس گزينه مربوط به حذف يا بستن حساب كاربري را پيدا كنيد. برخي از حساب‌هاي ايميل تا مدت زمان معيني باز خواهند ماند؛ بنا براين اگر پس از مدتي معين تصميم گرفتيد دوباره آن‌ها را فعال كنيد، به راحتي مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. لازم به ذكر است به خاطر داشتن آدرس ايميل براي تكميل فرايند‌ حذف، لازم و ضروري است.

 

سخن آخر
شما بايد در روند حذف اطلاعات شخصي خود از اينترنت كمي صبور باشيد و نبايد انتظار داشته باشيد اين روند يك روزه تكميل شود. اين موضوع را هم بايد بدانيد كه برخي از اطلاعات را نمي‌توان براي هميشه از اينترنت پاك كرد.
منبع:jamejamonline.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد