مثل ثروتمندان فكر كنيم

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

مثل ثروتمندان فكر كنيم

قسمت دوم
عجيب است در بسياري از موارد مي‎شنويم كه مي‎گويند: فلاني چقدر بلندپرواز است. يعني با لحن منفي مي‎گويند. در صورتي كه در جوامع توسعه ‎يافته بلند پرواز بودن يكي از ويژگي‎هاي مثبت است.
وب سايت پنجره خلاقيت - دكتر علي شاه‌حسيني:

بلندپروازي را بياموزيم. عجيب است در بسياري از موارد مي‎شنويم كه مي‎گويند: فلاني چقدر بلندپرواز است. يعني با لحن منفي مي‎گويند. در صورتي كه در جوامع توسعه ‎يافته بلند پرواز بودن يكي از ويژگي‎هاي مثبت است. ما اگر فرزندمان بلندپرواز باشد از او ايراد مي‎گيريم و جالب اين‎جاست كه در قبال آن انتظار داريم كه فرزندمان موفق شود، ثروتمند، پولدار، مشهورو… شود. يكي از اسرار موفق‎شدن و ثروتمندشدن و شاخص‎شدن اين است كه بلندپرواز باشيم. 
مثل ثروتمندان فكر كنيم- بخش دوم و پاياني
بياييم اگر تا به حال بلندپرواز بوده‎ايم و پنهان كرده‎ايم؛ اكنون آشكارا فرياد بزنيم و بگوييم من بلندپرواز هستم و از بلندپروازبودن نمي‎ترسم و اگر بلندپرواز نبوده‎ايم، روحيه بلندپروازي صحيح را در خود پرورش دهيم و ياد بگيريم. چرا كه تقريبا تمامي افراد ثروتمند كساني هستند كه بلندپروازانه همچون عقاب فكر مي‎كنند و فكر مي‎كنند كه روزي آن‎ها بيش از آن است كه همچون مرغي بر زمين نوك بزنند و در بين خاك دنبال روزي خود بگردند. آن‎ها تصورشان بر اين است كه ما عقاب‎هايي هستيم كه بايد در آسمان پرواز كنيم و در بالاترين نقاط به دنبال روزي خود بگرديم و بعد، بهترين‎ها را انتخاب كنيم. كسي كه نمي‎تواند پرواز كند و اوج بگيرد نمي‎تواند بهترين‎ها را به دست بياورد. بياييم بلندپروازي را ياد بگيريم  و با افتخار بگوييم مي‎خواهم يك آدم بلندپرواز شوم.
ثروت‎آفريني را به ديگران بياموزيم. يكي از راه‎هايي كه مي‎توانيم بهتر ياد بگيريم اين است كه ياد بدهيم. همواره در آموزش اين مطرح است كه وقتي شما چيزي را ياد مي‎دهيد خودتان را اصلاح مي‎كنيد و خودتان بهتر ياد مي‎گيريد. در دوران مدرسه، خوب يادمان هست كه معلم‎مان براي اين‎كه ما قوي‎تر شويم به ما تكليف مي‎داد كه به فلان همكلاسي فلان درس را خوب ياد بدهيم و ما زماني كه مي‎خواستيم به همكلاسي‎مان آموزش بدهيم، خودمان بهتر ياد مي‎گرفتيم. ثروتمندان كساني هستند كه براي درآمد بيشتر و كسب ثروت بيشتر، به ديگران همواره آموزش مي‎دهند كه چگونه ثروت كسب كنند.

چرا كه وقتي  خودشان مشغول ياد دادن به ديگران مي‎شوند گاهي اوقات روي سخن را به سمت خود بر مي‎گردانند و قبل از آن كه به ديگران بگويند خودشان از خودشان مي‎پرسند كه چرا من نبايد آن‎چه را كه مي‎گويم انجام دهم و از طرف ديگر معلم‎ها  هميشه چيزي را كه از رفتار، ادب، كردار به بچه‎ها مي‎گويند، خودشان انجام مي‎دهند. چرا كه نمي‎خواهند بچه‎ها بگويند پس چرا خودتان انجام نمي‎دهيد.ثروتمندان با آموزش ثروت‎آفريني به ديگران احساس بزرگي مي‎كنند. احساس بزرگي يعني اعتماد به نفس و اعتماد به نفس يعني عملكرد بهتر. عملكرد بهتر يعني بهره‎وري بيشتر و بهره‎وري بيشتر يعني سود بيشتر و سود بيشتر يعني ثروت بيشتر.
هم‌سخني با ثروتمندان. يك اصل وجود دارد كه اگر مي‎خواهيد آتش را خاموش كنيد به آتش نزديك شويد. تفاوت آتش‎نشانان با مردم عادي  در مقابله با آتش در اين است كه مردم عادي از آتش فرار مي‎كنند. ولي آن‎ها به آتش نزديك مي‎شوند  و پس از خاموش‎شدن آتش، قهرمان، آتش‎نشان  است و مردم عادي براي آن‎ها كف مي‎زنند. بسياري از ما ناخواسته  از افراد پولدار و ثروتمند فاصله مي‎گيريم. چراكه  فكر مي‎كنيم آن‎ها با ما متفاوت هستند، آن‎ها از ما برتر و بالاتر هستند؛ در صورتي كه در واقع اين‎گونه نيست. در تحقيقات انجام شده بسياري از افراد پولدار گفته‎اند كه مردم از ما فاصله مي‎گيرند، مردم به دليل حسادت، به ما  طور ديگر نگاه مي‎كنند و مردم ما را دوست ندارند چرا كه ما ثروتمندتر از آن‎ها هستيم. 
اين واقعيت را براي شما روشن كنم كه ثروتمندان همانند ما هستند، احساسات و عواطف آن‎ها مثل ماست و اين فقط ما هستيم كه با برخوردهاي واكنشي خود، آن‎ها را نسبت به خود حساس مي‎كنيم و با فاصله گرفتن از آن‎ها از تجربيات‌شان محروم مي‎شويم. به ثروتمندان نزديك شويم؛ نه براي اين‎كه پول آن‎ها را به دست بياوريم. بلكه از طرز فكر، نوع نگاه، سبك زندگي و نحوه كاركردن‌شان ياد بگيريم. بسياري از ثروتمندان دوست دارند كه ما با آن‎ها نشست و برخاست داشته باشيم و به آن‎ها نزديك شويم و دوست دارند كه تجربيات خود را در اختيار ما قرار بدهند. ولي اگر گاهي اوقات مي‎بينيم كه آن‎ها از ما فاصله مي‎گيرند به اين علت است كه ما مي‎خواهيم ثروت آن‎ها را بگيريم. ما مي‎خواهيم چون آن‎ها پولدارهستند، پول آن‎ها را بگيريم. اين طرز فكر را بايد از خود دور كنيم. ما بايد طرز فكر و انديشه آن‎ها را ياد بگيريم.
به دنبال علاقه‌مان برويم. شايد تيتر ما كمي عاشقانه باشد ولي در كسب و كار، كسي كه عاشق كسب وكار است و مي‎خواهد براي رسيدن به تكامل و تعالي و كمك به خلق ثروتمند شود، كسي كه شب و روز فكرش اين است كه ثروتمند شود، ولي اين فكر و خواسته را در درون خود كنترل مي‎كند و به نوعي تا كنون كشته است، بايد از امروز به روش ديگري عمل كند. برخيزيم و به دنبال آن‎چه عاشقش هستيم برويم. 
ثروتمندان بي‎محابا و بي‌پروا مي‎گويند من عاشق ثروت هستم ولي اسير و برده ثروت نيستم مي‎گويند: عاشق پول هستم چرا كه پول مي‎تواند بسياري از مشكلات من را حل كند. پول مي‎تواند بسياري از مشكلات اطرافيان من و جامعه من را حل كند، پول مي‎تواند به من كمك كند كه به جاي اين كه نگران يك لقمه نان باشم، نگران مسايل ديگر باشم و به چيزهاي كوچك فكر نكنم. آن‎ها شجاعانه مي‎گويند كه من از كودكي مشغول كسب و كار بودم براي اين‌كه ثروتمند و كارفرما شوم  و به جاي اين‎كه استخدام شوم، استخدام كنم. به جاي حقوق‎بگيربودن، حقوق‎پرداز باشم. اين جملات را با وزن بخوانيد؛ با اقتدار بخوانيد من مي‎خواهم اين‎گونه باشم. من عاشق ثروت‌سازي و عاشق كسب و كار هستم و من براي اين‎كه به اين نقطه برسم از هيچ تلاشي دريغ نخواهم كرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد