طرز تهيه سوپ هاي مقوي براي ماه رمضان

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

طرز تهيه سوپ هاي مقوي براي ماه رمضان

طرز تهيه سوپ هاي مقوي براي ماه رمضان



از آنجا كه سوپ تركيبي سبك تر و آبكي تر از آش است و امسال ماه رمضان هم همچنان در تابستان با روزهاي بلند و شب هاي كوتاه قرار داريم، كه قرار است با فاصله كمي بعد از افطار شام هم بخوريم، پيشنهاد مي كنيم به جاي آش سوپ بخوريد.


خيلي از افراد عادت دارند روزه شان را باسوپ يا آش باز كنند حالا خيلي فرق نمي كند نوع آن چي باشد فقط يك تركيب آبكي برايشان كافي است. از آنجا كه سوپ تركيبي سبك تر و آبكي تر از آش است و امسال  ماه رمضان هم همچنان در تابستان با روزهاي بلند و شب هاي كوتاه قرار داريم، كه قرار است با فاصله كمي  بعد از افطار شام هم بخوريم ،پيشنهاد مي كنيم به جاي آش سوپ بخوريد.

سوپ دال عدس
قابلمه مناسبي آماده كنيد، كره را در آن بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب شود. سپس به نوبت 1 عددپيازخرد شده ،3 ساقه كرفس خرد شده، 2 عدد هويج خرد شده و 4 حبه سيرخرد شده را به 2 قاشق سوپ خوري كره اضافه كنيد و تفت دهيد. تفت دادن سبزيجات را تا زماني ادامه دهيد كه نرم شوند. 2 عدد قرص‌ عصاره را هم در آب‌جوش حل كنيد و كناري بگذاريد. ادويه ها شامل 1 قاشق چايخوري زيره، نوك قاشق چاي خوري  فلفل، كمي پودر گشنيز و كاري را به سبزيجات تفت داده شده اضافه كنيد و هم بزنيد و چند دقيقه هم حرارت دهيد تا سبزيجات طعم دار شود. 500 گرم گوجه فرنگي خرد شده را همراه با مخلوط قرص عصاره و آب جوش به مواد اضافه كنيد.

حالا فقط نوبت به پختن دال عدس مي‌رسد.2 پيمانه دال عدس را به بقيه مواد بيفزاييد. در قابلمه را بگذاريد و صبر كنيد تا عدس‌ پخته و جا بيفتد. اگر بافت سوپ را به صورت يكنواخت دوست داريد، بعد از اينكه همه مواد سوپ پخت، قابلمه را كناري بگذاريد تا از حرارت بيفتد، سپس در دستگاه غذاساز يا مخلوط كن بريزيد تا سوپ بافتي صاف و يكنواخت پيدا كند. سپس دوباره سوپ را به قابلمه برگردانيد و حرارت دهيد. در پايان سوپ را در كاسه بريزيد و روي آن را با مقداري گندم بوداده، خامه و پيازچه تزئين كنيد.

طرز تهيه سوپ دال عدس براي ماه رمضان,سوپ جو  با سس سفيد مخصوص افطار

طرز تهيه سوپ دال عدس مخصوص ماه رمضان

 

سوپ جو  با سس سفيد
2 پيمانه بلغور جو را با مقدار مناسبي آب جوش روي حرارت بگذاريد تا بپزد. 2 عدد هويج متوسط را پوست گرفته و درشت رنده كنيد. آن را به همراه 1 پيمانه قارچ ورقه‌اي خردشده به بلغور پخته بيفزاييد. وقتي مواد پختند، سس سفيد را آماده كنيد. 3 قاشق سوپخوري آرد را با كمي شير حل كنيد. حدود 1 پيمانه شير به آن بيفزاييد و روي حرارت بگذاريد تا آرام آرام بجوشد. دائم هم بزنيد تا يكنواخت و غليظ شود. وقتي سس كمي غليظ شد، آن را از روي حرارت برداريد. 25 گرم كره، كمي نمك و فلفل سياه به سس بيفزاييد. سس آماده را به سوپ اضافه  و خوب مخلوط كنيد. كمي صبر كنيد تا سوپ با سس هم مدتي بجوشد. سوپ آماده را با كمي برگ جعفري خردشده و آبليمو سرو كنيد.

نكته: به جاي بلغور جو از پرك آن هم مي‌توانيد استفاده كنيد كه سرعت كار بيشتر مي‌شود.

 

طرز تهيه سوپ هاي ماه رمضان,پخت سوپ هاي مقوي ماه رمضان

سوپ جو  با سس سفيد مناسب افطار ماه رمضان


سوپ ذرت و كاري تايلندي‌
1 پيمانه پياز خردشده را در قابلمه اي بريزيد و روي حرارت تفت دهيد. وقتي پياز سبك شد، 1 قاشق چايخوري پودر سير يا دو حبه سير له شده را به همراه 2 پيمانه دانه ذرت به آن اضافه كنيد. 1 عدد فلفل دلمه اي قرمز را خلالي خرد كنيد و به مواد ديگر بيفزاييد. 4 پيمانه شير نارگيل و 3 تا 5 قاشق چايخوري پودركاري را هم به مواد داخل قابلمه اضافه كنيد. 1 عدد قرص عصاره سبزيجات را در قابلمه پودر كنيد. 1 پيمانه برگ اسفناج ريز و تازه را هم خرد كنيد و به مواد درحال جوشيدن بيفزاييد. در قابلمه را ببنديد تا ذرت‌ها بپزند و سوپ جا بيفتد. در آخر 1 عدد ليموي درشت را هم آب بگيريد و به همراه كمي نمك و فلفل به سوپ بيفزاييد و آن را سرو كنيد.

 

طرز تهيه سوپ ذرت و كاري تايلندي‌,طرز تهيه سوپ هاي ماه رمضان

سوپ ذرت و كاري تايلندي‌ مناسب وعده افطار


سوپ سبز نخود و نعنا
1 عدد پياز متوسط را خرد كنيد و به همراه 2 قاشق سوپخوري روغن زيتون روي حرارت تفت دهيد. 2 عدد تره فرنگي را هم خرد كنيد و به پياز بيفزاييد و هم بزنيد. 700 گرم نخود را هم افزوده و بعد از پودر كردن 2 عدد قرص عصاره سبزيجات به قابلمه،‌ 3/5 پيمانه آب هم بيفزاييد و در قابلمه را بگذاريد تا سبزيجات خوب بپزند. 1/4 پيمانه برگ نعنا را هم با كمي فلفل به سوپ اضافه كنيد. بعد از پخت كامل نخود‌ها، سوپ را در مخلوط كن بريزيد و پوره كنيد. براي سرو روي آن را با تكه هاي نان برشته تزيين كنيد.

 

نحوه پخت انواع سوپ,پخت انواع سوپ در ماه رمضان

سوپ سبز نخود و نعنا مناسب ترين غذاي افطار ماه رمضان


سوپ مرغ و نودل
2 ساقه كرفس را حلقه حلقه خرد كنيد. 2 عدد هويج را هم ورقه‌اي ببريد. در قابلمه‌اي 1 قاشق سوپخوري كره بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. كرفس و هويج را در كره آب شده تفت دهيد. 1 تكه سينه مرغ را هم نگيني درشت خرد كنيد و به قابلمه بيفزاييد. 4 پيمانه آب مرغ را هم بيفزاييد و در ظرف را ببنديد. بعد از پخت كامل مواد، يك بسته نودل به سوپ اضافه كنيد و حدود 8 دقيقه صبر كنيد تا سوپ جا بيفتد. براي سرو كمي نمك و نصف قاشق چايخوري فلفل سياه به همراه 2 قاشق سوپخوري جعفري خرد شده به سوپ بيفزاييد.

 

طرز تهيه سوپ هاي ماه رمضان,پخت انواع سوپ در ماه رمضان

سوپ مرغ و نودل مناسب افطار ماه رمضان

 

منبع : مجله آشپزي مثبت - bartarinha.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد