ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند

اما ما در اين گزارش مي خواهيم به ماجراهاي عجيب و ترسناكي اشاره كنيم؛ به اشكال نامتعارفي از مرگ با آتش و ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند و آتش گرفتند.
ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند  اختصاصي «تابناك باتو»؛ انسان ها به شكل هاي مختلفي از دنيا مي روند. برخي از آنها بر اثر سوختن و نيروي آتش جان خود را از دست مي دهند. گدازه هاي داغ يك آتشفشان فعّال و يا اصابت ناگهاني صاعقه اي، ممكن است جان انساني را از او بگيرد. با اين حال چنين حوادث و اتفاقاتي از نظر ما معقول و ممكن به نظر مي رسند.
 
ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند 

 

 اما ما در اين گزارش مي خواهيم به ماجراهاي عجيب و ترسناكي اشاره كنيم؛ به اشكال نامتعارفي از مرگ با آتش و ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند و آتش گرفتند. تصور كنيد كسي جلوي تلويزيون نشسته و در حال تماشاي برنامه مورد علاقه اش است كه ناگهان خود به خود و بدون وجود عامل خارجي آتش مي گيرد و مي سوزد؛ به اين پديده Spontaneous Human Combustion مي گويند.
 
ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند 


خود به خود سوختن Spontaneous Human Combustion چيست؟

اين اصطلاح به آتش گرفتن و سوختن خود به خودي و بدون وجود عامل خارجي در مدت زمان اندك و ناگهاني گفته مي شود. در طول سيصد سال گذشته، بيش از 250 مورد از آن در سراسر جهان اتفاق افتاده است.
 

 ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند
 

آدم هايي كه خود به خود سوختند!

1) در سال 1637 يك فرانسوي به نام ديوناس دوبونت كتابي در اين باره تأليف كرد. او درباره زني اهل پاريس به نام نيكول ميليت نوشت، اين زن معتاد به الكل بود. نيكول را در رختخوابش پيدا كردند. او بر اثر آتش تبديل به خاكستر شده بود و نكته جالب اين بود كه اثري از آتش روي رختخواب او به چشم نمي خورد.
 
ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند 


2) در سال 1919جسد يك نويسنده انگليسي به نام تمپل تامسون را در حاليكه به طور كامل سوخته بود پيدا كردند. عامل سوختگي داخل بدن او بود.

 ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند
 

3) در سال 1938زني به نام ماري كارپنتر همراه خانواده اش براي گردش سوار قايق مي شود. او ناگهان در وسط قايق آتش مي گيرد و تلاش خانواده براي خاموش كردن آتش با آب دريا بي نتيجه مي ماند. ماري در مقابل چشم همسر و فرزندش به خاكستر تبديل مي شود.

 ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند
 
4) در سال 1966 يك پيرمرد 92ساله در حمام خانه اش دچار آتش سوزي خود به خودي مي شود و مي سوزد. از بدن اوفقط دو ساق پا باقي ماند.
 
ماجراي آدم هايي كه خود به خود سوختند 


در اين باره دهها و صدها مورد ديگر هم وجود دارد كه گفتن از آنها در اين مجال نمي گنجد.


فرضيّات دانشمندان


تا كنون دانشمندان دليل قاطع و محكمي براي اين حوادث پيدا نكرده اند؛ اما فرضياتي را در اين زمينه بيان داشته اند كه به ذكر چند نمونه از آن مي پردازيم؛

اعتياد به الكل


افرادي كه به اين شيوه جان خود را از دست داده اند، بيشتر افرادي معتاد به الكل بوده اند. دانشمندان مي گويند بين اعتياد به مشروبات الكلي و خود به خود سوختن رابطه اي وجود دارد.

چربي هاي اضافه بدن


تحقيقات ديگري هم نشان داد كه سوختن خود به خودي در افراد چاق غير عادي و داراي چربي هاي زائد نامعمول اتفاق افتاده است.

الكتريسيته هاي ساكن بدن

ميدان هاي الكتريسيته داخل بدن در يك لحظه كوتاه با هم تماس پيدا مي كنند و ناگهان گرماي شديدي در بدن به وجود مي آورد و تا مغز استخوان فرد را مي سوزاند.
در همه فرضياتي كه دانشمندان تا كنون ذكر كرده اند، سه عنصر مشترك وجود دارد: قدرت، غافلگيري و زمان بسيار كوتاه.

نويسندگان بسياري در كتاب هاي خود از اين پديده نوشته اند؛ از جمله نيكولاي گوگول در كتاب نفوس مرده و چارلز ديكنز در كتاب خانه غمزده  و احمد خالد توفيق در كتاب شعله آبي.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد