طرز تهيه خاگينه كدو سبز

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

طرز تهيه خاگينه كدو سبز

امروز طرز تهيه خاگينه كدو سبز را به آموزش داده ايم، درست كردن اين نوع غذا بسيار آسان است و به شما پيشنهاد مي كنيم اين غذا را درست كنيد.

مواد لازم براي خاگينه كدو سبز :

 كدو سبز بزرگ 3 عدد
 تخم مرغ  4 عدد
 آرد سفيد 1 و 1/2 قاشق
 زردچوبه 1/4 قاشق مرباخوري
شكر 3 قاشق
زعفران ساييده شده 1/4 قاشق چايخوري
دارچين 1/4 قاشق چايخوري
روغن براي سرخ كردن
نمك به ميزان كافي

 طرز تهيه خاگينه كدو سبز :

كدوها را بشوئيد و پوست بكنيد. آنها را در كاسه اي با دنده درشت رنده كنيد. تخم مرغ، آرد، شكر، دارچين، نمك، زردچوبه و زعفران را به كدو رنده شده اضافه كنيد و مواد را با چنگال خوب مخلوط كنيد تا يكدست شوند.

يك تابه گرد حاضر كنيد و درون آن روغن بريزيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد. هنگامي كه روغن خوب داغ شد، مايه كوكو را به آرامي داخل تابه بريزيد و آن را پخش كنيد و روي آن را با قاشق صاف كنيد. حرارت را به مدت چند دقيقه زياد كنيد و سپس آن را روي متوسط تنظيم كنيد. در تابه را بگذاريد.

پس از 15 الي 20 دقيقه هنگامي كه يك طرف خاگينه خوب سرخ شد. براي اينكه طرف ديگر را راحت تر سرخ كنيد، آن را به 4 قسمت تقسيم كنيد. سپس هر قسمت را برگردانيد. در تابه را اين بار نگذاريد و اجازه دهيد تا خاگينه 20 دقيقه با حرارت ملايم سرخ شود. پس از آماده شدن غذا مي توانيد آن را با نان ميل كنيد.

نكته براي پخت خاگينه با كدو سبز:

اگر رنگ خاگينه يا كوكو را دوست نداشتيد مي توانيد 1/2 قاشق رب گوجه فرنگي در مايه بريزيد. اگر از كدو سبز تازه استفاده مي كنيد، مي توانيد آنها را خوب بشوئيد و با پوست سبزشان رنده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد