سلامت با اين مواد غذايي لاغر شويد!

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

سلامت با اين مواد غذايي لاغر شويد!

مصرف برخي مواد غذايي تاثيرات زيادي روي لاغري و كاهش وزنتان ميگذارند و مي توانند موجب لاغري شما شوند بد نيست با آن ها آشنا شويد و از خواص لاغري آن ها بهره مند شويد
وب‌سايت دكتر سلام: مصرف برخي مواد غذايي تاثيرات زيادي روي لاغري و كاهش وزنتان ميگذارند و مي توانند موجب لاغري شما شوند بد نيست با آن ها آشنا شويد و از خواص لاغري آن ها بهره مند شويد

يكي از مهم‌ترين دلايل چاقي و اضافه وزن پرخوري است؛ گاهي به علت فشار روحي، استرس و افسردگي افراد به پرخوري روي مي‌آورند و بدون آنكه بدانند كالري‌هاي بسيار زيادي را وارد بدن خود مي‌كنند. به همين دليل يكي از ترفندهاي موثر در لاغري كنترل اشتها و پيشگيري از پرخوري است.

مي‌توان با كمك مواد غذايي كم كالري و كاهش‌دهنده اشتها ميل به پرخوري را مهار كرد از اين طريق مي‌توان پس از گذشت مدت زمان كوتاه به وزن و اندامي متناسب رسيد. اين مواد غذايي عبارتند از:

لاغري

تخم مرغ:

اگر براي صبحانه دو عدد تخم مرغ ترجيحا پخته مصرف كنيد تا زمان مصرف ناهار احساس سيري خواهيد كرد. تخم مرغ سرشار از پروتئين است و مي‌تواند تا ساعت‌ها از پرخوري جلوگيري كند.

سيب:

سيب سرشار از فيبر و آب است كه شما را تا چند ساعت سير نگه داشته و سبب مي‌شود بين وعده‌هاي اصلي پرخوري نكنيد. علاوه بر اين، سيب حاوي پكتين بوده و از ميل شديد به غذا خوردن پيشگيري مي‌كند.

ماهي:

فرآورده‌هاي دريايي به خصوص ماهي سالمون يكي از سالم‌ترين غذاها براي كاهش ميل شديد به پرخوري هستند. علاوه بر اين، مصرف ماهي 75 درصد كالري كمتري وارد بدن مي‌كند.

لاغري

حبوبات:

دانه‌هاي خوراكي همچون لوبيا، عدس، ماش و نخود از جمله حبوباتي هستند كه سبب افزايش احساس سيري مي‌شوند. غذاهاي حاوي اين مواد سرشار از فيبر، ويتامين و مواد معدني هستند كه متابوليسم بدن را افزايش داده و سريع سيرتان مي كند.

بذر كتان:

بذر كتان سرشار از امگا 3 و فيبر است كه يك قاشق از آن مي‌تواند به راحتي متابوليسم شما را افزايش داده و از پرخوري جلوگيري كند.

آواكادو:

آواكادو تركيب مناسبي از چربي هاي مفيد، ويتامين‌ها و املاح معدني لازم است و با خوردن مقدار كمي از آن كمتر احساس گرسنگي و پرخوري به شما دست مي‌دهد.

خشكبار:

خشكبار سرشار از پروتئين، چربي‌هاي مفيد و فيبر هستند به همين دليل با افزايش انرژي، مدت زمان طولاني تري شما را سير نگه مي‌دارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد