هشداربا ديدن اين حشره سريع با آتش نشاني تماس بگيريد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

هشداربا ديدن اين حشره سريع با آتش نشاني تماس بگيريد

با ديدن اين حشره سريع با آتش نشاني تماس بگيريد

Untitled-1

 تحقيقات حاكي از آن است كه برخي حشرات و جانوران كوچك بسيار خطرناك هستند و در صورت مشاهده آن‌ها بدون اينكه به آن‌ها نزديك شويد به آتش‌نشاني زنگ بزنيد.

شايد براي شما نيز پيش آمده باشد كه حشره و جانوري عجيب را براي اولين بار در داخل خانه‌تان ببينيد و اطلاع نداشته باشيد كه چه است و خطرناك است يا خير. برخي جانوران و حشرات كوچك بسيار خطرناك و كشنده هستند و از تماس با آن‌ها بايد جدا جلوگيري شود و حتي نبايد آن‌ها را كشت زيرا سمي كشنده از داخل بدن آن‌ها بيرون مي‌آيد.

ساس خونخوار و كشكنده، حشره‌اي است كه حامل بيماري بسياري خطرناكي به نام تريپانوزوميازيس يا شاگاس است كه نه تنها براي افراد كشنده است بلكه مي‌تواند منجر به مرگ حيوانات نيز شود. شاگاس نوعي بيماري انگلي استوايي است.

اين بيماري سبب عفونت در بدن مي‌شود و در ابتدا علائم خاصي ندارد اما از جمله علائم آن مي‌توان به تب، سردرد، تورم در ناحيه‌اي گزيده‌شده و همچنين تورم در غدد لنفاوي اشاره كرد. در نهايت اين بيماري منجر به بزرگ شدن بطن و نارسايي قلبي مي‌شود.

اين ساس با نيش زدن انسان و حيوانات مي‌تواند به راحتي اين بيماري را به آن‌ها منتقل كند. علاوه بر اين، اين بيماري مي‌تواند از طريق خون و پيوند اندام و حتي استفاده از مواد غذايي آلوده به اين انگل به افراد سرايت كند. از طرف ديگر، اين بيماري مي‌تواند از مادر به فرزند نيز منتقل شود.

در واقع اين جانور با نيش زدن از خون انسان و حيوانات تغذيه مي‌كند. در بيشتر موارد علائم اين بيماري در زماني خود را نشان مي‌دهند كه ديگر انگل در بدن پخش شده است و تا حدودي كار از كار گذشته است و بيماري در مرحله پيشرفت قرار گرفته است.

گفته مي‌شود كه در صورت مشاهده اين حشره سعي نكنيد آن را بكشيد زيرا ممكن است هنگام كشتن آن به طور ناگهاني در تماس با آن قرار گيريد. اين موجود مي‌تواند به راحتي و سريعا شما را نيش بزند و از خون شما تغذيه كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد