15شركت قدرتمند فناوري امريكا

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

15شركت قدرتمند فناوري امريكا

15 شركت قدرتمند فناوري امريكا

مدتي پيش فهرست ۵۰ شركت فناوري امريكايي كه در ميان تمام شركت‌ها از بيشتري قدرت برخوردار هستند منتشر شده است.جاي تعجبي نبود كه چند شركت از برترين‌هاي اين فهرست در حوزه‌ي فناوري فعاليت‌داشتند. بنابر اين تصميم‌گرفتيم فهرست جداگانه‌اي براي شركت‌هاي اين حوزه تنظيم‌كنيم تا ببينيم كدام شركت‌ها قدرتمندتر از سايرين هستند.

براي مشخص‌كردن ميزان قدرت هر شركت، درآمد مالي ۲۰۱۴، شمار كاركنان، تعداد خبرهاي مرتبط با آنها روي گوگل نيوز در سال گذشته و رتبه‌بندي آنها را بر حسب ۱ تا ۱۰۰ توسط كلاوت – وب‌گاهي كه نفوذ شركت‌ها و افراد را در رسانه‌هاي اجتماعي و روي پلتفرم‌هاي گوناگون (اندرويد، آي‌اواِس، ويندوز…) مختلف تحليل مي‌كند، – بررسي‌كرديم.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از بازده، آمازون، غول تجارت الكترونيك، رتبه‌ي يك اين فهرست و مايكروسافت و اِي‌تي‌اندتي نيز رتبه‌هاي دوم و سوم فهرست را از آن خود كردند. نكته‌ي جالب ماجرا اينجا است كه گوگل و اپل در ميان سه شركت برتر اين فهرست جايي نداشتند، بلكه به‌ترتيب رتبه‌هاي چهارم و ششم فهرست را از آن خود كردند.

فهرست كامل اين ۱۵ شركت فناوري را مي‌توانيد در ادامه مشاهده‌كنيد.

 ۱۵. اوبر

 


درآمد ۲۰۱۴: نامعلوم

شمار كاركنان: حدود ۲۰۰۰ نفر

اوبر نگرش ما نسبت‌به تاكسيراني را تغيير داده‌است و با وجود جنجال‌ها و موانع متعددي كه بر سر راهش قرار گرفته‌است، همچنان به رشد خود ادامه مي‌دهد.

حتي با وجود اين‌كه اوبر اطلاعاتي راجع‌به درآمد خود انتشار نداده‌است، درآمد اين شركت امريكايي در جولاي گذشته به مرز ۱ ميليارد دلار رسيد و ارزش آن ۵۰ ميليارد دلار تخمين‌زده‌شد. گفتني است امتياز اوبر در كلاوت نيز ۸۵ است. به‌علاوه، بعيد است با پيدا شدن سر و كله‌ي عبارت‌هايي چون “اين اوبر (فلان كار) است در گفت‌وگوهاي انگليسي‌زبانان بتوان نفوذ چشمگير اين شركت را ناديده‌گرفت.

  ۱۴. ياهو



درآمد ۲۰۱۴: نامعلوم

شمار كاركنان: حدود ۲۰۰۰ نفر

شركت ياهو كه در كاليفرنيا واقع‌است، در سال گذشته موفق به كسب ۱ ميليارد دلار درآمد از طريق كانال‌هاي ويديويي، داخلي، اجتماعي (نظير مي‌ونس) و همچنين كانال‌هاي خود روي تلفن‌هاي همراه شده‌بود. ياهو درحال‌حاضر ۵۷۵ ميليون كاربر تلفن همراه دارد و از اين حيث يكي از پرمخاطب‌ترين شركت‌ها در جهان به‌حساب مي‌آيد.

ياهو در ادامه‌ي روند افزايش حضور خود در بازار در اواخر ۲۰۱۴ با موزيلا قرارداد همكاري امضا كرد تا به‌موجب آن، yahoo.com صفحه‌ي پيش‌فرض مرورگرهاي موزيلا در امريكا شود. با توجه به سايت آماردهي الكسا، ياهو پنجمين وب‌گاه پربازديد در جهان است و از امتياز ۹۸ در كلاوت برخوردار است – به‌عنوان يكي از غول‌هاي اينترنت، اين آمار به‌هيچ‌وجه غيرمنتظره نيست.

۱۳. سيسكو سيستمز



درآمد ۲۰۱۴: ۴۷.۱ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۷۴۰۴۲ نفر

پس از سال مالي دشوار ۲۰۱۴، پيش‌بيني مي‌شود سيسكو سيستمز با حضور مديرعامل جديد خود بازگشت قدرتمندي داشته‌باشد؛ مديرعاملي كه اصلاح‌كردن برخي اشتباه‌هاي پرهزينه را در دستور كار خود قرار داده‌است. انتظار مي‌رود اين سردمدار جهاني حوزه‌ي فناوري اطلاعات در زمينه‌ي خدمات ابري و امنيتي همچنان به پيشرفت خود ادامه‌دهد.

۱۲. اي‌بِي

 


درآمد ۲۰۱۴: ۱۷.۹ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۳۴۶۰۰ نفر

اين غول تجارت الكترونيك واقع در كاليفرنيا در ۲۰۱۴ اعلام‌كرد اي‌بي و پي‌پل از يكديگر جدا مي‌شوند و دو شركت مجزا خواهند شد. اي‌بي مالك شركت استاب‌هاب هم هست، اما از زمان خريده‌شدن پي‌پل توسط اي‌بي در ۲۰۰۲ تا به امروز، اين شركت منبع اصلي درآمد اي‌بي بوده‌است.

با اين حال، اي‌بي كه اكنون در بيستمين سال فعاليت خود به سر مي‌برد، در ۲۰۳ كشوري كه در بازارهايشان حضور دارد، همچنان از جايگاه والايي برخوردار است. اين شركت در فضاي اينترنت هم قدرتمند است و در وب‌گاه كلاوت امتياز ۹۴ را از آن خود كرده‌است.

۱۱. فيس‌بوك



درآمد ۲۰۱۴: ۱۲.۷ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۱۰۹۵۵ نفر

اين پيش‌گام عرصه‌ي رسانه‌هاي اجتماعي اكنون به اصلي‌ترين پلتفرم تجارت اجتماعي تبديل‌شده‌است و بيش از دو سوم ترافيك تجارت الكترونيك روي تلفن‌هاي همراه را از آن خود كرده‌است. به‌لطف تبليغات اين وب‌گاه، درآمد اين شركت در ۲۰۱۴ رشدي ۵۸ درصدي داشت.

در تابستان امسال ارزش بازار فيس‌بوك از ۲۵۰ ميليارد دلار فراتر رفت و سريع‌ترين شركتي شد كه تاكنون به اين رقم دست‌يافته‌است.

دست آخر فيس‌بوك از نفوذ فوق‌العاده‌اي برخوردار است. در اوت، مارك زاكربرگ مديرعامل اين شركت اعلام‌كرد هر روز از هر ۷ انساني كه روي كره‌ي زمين زندگي‌مي‌كنند، ۱ نفرشان از فيس‌بوك استفاده‌مي‌كنند. جاي تعجب هم نيست اين غول رسانه‌هاي اجتماعي از امتياز ۹۸ روي كلاوت برخوردار باشد.

۱۰. اوراكل



درآمد ۲۰۱۴: ۳۸.۲۳ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۱۳۲۰۰۰ نفر

سال گذشته اوراكل به‌شكلي تحسين‌برانگيز آي‌بي‌ام را پشت سر گذاشت و دومين شركت نرم‌افزاري بزرگ جهان از حيث ميزان فروش شد. اوراكل به‌عنوان برترين سرويس‌دهنده‌ي خدمات ابري، ۴۰۰ هزار مشتري دارد كه همه‌ي ۱۰۰ شركت برتر فهرست فورچن نيز در اين ميان هستند.

اوراكل مجدانه به‌دنبال ساده‌سازي فناوري اطلاعات و پيشگامي در امر نوآوري در صنعت است. اين شركت واقع در كاليفرنيا تا حدي در رسانه‌هاي اجتماعي هم نفوذ دارد و از امتياز كلاوت ۸۷ برخوردار است.

۹. اچ‌پي


درآمد ۲۰۱۴: ۱۱۵.۵ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۳۰۲۰۰۰ نفر

اچ‌پي پس از اينكه اعلام‌كرد ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر ديگر از كاركنانش را از كار بركنار مي‌كند (كه بخشي از برنامه‌ي چندساله‌ي تعديل نيروي كاري اين شركت است) ديگر دوست‌داشتني به‌نظر نمي‌آيد.

اما قدرتمند بودن هميشه به‌معناي دوست‌داشتني‌بودن نيست و اين شركت واقع در پالو آلتو يكي از اصلي‌ترين شركت‌هاي حوزه‌ي فناوري به‌شمار مي‌رود؛ خاصه اگر تعداد خبرهاي منتشرشده پيرامون اين شركت – چه مثبت چه منفي – را در نظر بگيريم كه در رتبه‌بندي ما تاثيرگذار بودند. اين شركت همچنين از درآمد قابل‌توجهي هم برخوردار است و به‌تنهايي بيش از ۱۰۰ ميليارد دلار در سال گذشته درآمد داشته‌است.

با اين حال اچ‌پي از حيث نفوذ در شبكه‌هاي اجتماعي عملكرد بسيار بهتري داشته‌است، حدود ۱ ميليون دنبال‌كننده روي توييتر دارد و از امتياز ۹۲ در وب‌گاه كلاوت برخوردار است.

۸. اينتل


درآمد ۲۰۱۴: ۵۵.۲۵ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۱۰۶۷۰۰ نفر

اينتل كه دفتر اصلي آن در سانتا كلاراي كاليفرنيا واقع‌است، پيشگام‌ترين شركت فناوري جهان در زمينه‌ي توليد تراشه‌هاي نيمه‌رسانا به‌شمار مي‌رود و از ارزش بازار ۱۴۰ ميليارد دلاري برخوردار است. استيو جابز در ۲۰۰۵ اعلام‌كرد اپل به‌جاي تراشه‌هاي آي‌ب‌ام از تراشه‌هاي اينتل در رايانه‌هاي خود استفاده‌خواهد كرد و از آن زمان تابه‌حال اين روند پابرجا بوده‌است.

سال گذشته اينتل ميلياردها دلار را به‌دليل شكست در بازار تلفن‌هاي همراه از دست‌داد، اما اكنون احتمال مي‌رود اپل به‌دنبال توليد نسخه‌ي جديد آيفون، اجازه‌دهد اينتل نيمي از بازار مودم‌هاي اين شركت را در دست بگيرد تا از اين راه بتواند در صدد جبران شكست مالي خود برآيد.

به هر حال اينتل بي‌شك حضور خوبي در شبكه‌هاي اجتماعي دارد و امتياز بسيار بالاي ۹۶ را دركلاوت از آن خود كرده‌است. اين شركت ۴.۲۶ ميليون دنبال‌كننده در توييتر و ۲۵ ميليون هوادار در فيس‌بوك دارد.

۷. ورايزن


درآمد ۲۰۱۴: ۱۲۷.۱ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۱۷۸۵۰۰ نفر

ورايزن در قراردادي ۴.۴ ميليارد دلاري كه امضاي آن در ماه مه اعلام‌شد، اي‌اواِل و همچنين برندهاي زيرمجموعه‌ي آن هافينگتن پست و تك‌كرانچ را در اختيار گرفت. بزرگترين شركت مخابراتي امريكا واقع در نيويورك به نوآوري‌هاي خود ادامه‌داده‌است و درحال‌حاضر به‌دنبال ايجاد شبكه‌ي بي‌سيمي حتي بزرگ‌تر از شبكه‌ي كنوني‌اش است – احتمال مي‌رود اين شبكه به‌قدر كافي سريع باشد كه بتوان يك فيلم را در عرض ۱۵ ثانيه دانلود كرد.

ورايزن ۱.۶ ميليون دنبال‌كننده در توييتر و بيش از ۷ ميليون هوادار در فيس‌بوك دارد كه نشان‌دهنده‌ي حضور قدرتمند اين شركت در فضاي اينترنت هستند و امتياز ۸۶ را در كلاوت براي آن به ارمغان آورده‌اند.

۶. گوگل



درآمد ۲۰۱۴: ۶۶ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۵۳۶۰۰ نفر

اين غول جست‌وجوي اينترنتي به زودي به يكي از زيرمجموعه‌هاي شركت آلفابت تبديل خواهد شد؛ شركت هولدينگي كه مديران اجرايي گوگل در تابستان امسال از آن پرد‌برداري كردند. اين شركت واقع در دره‌ي سيليكون يكي از بهترين شركت‌هاي امريكايي براي كار كردن به‌شمار مي‌رود و فرهنگ نوبنيادي دارد كه در نظر بسياري‌ها غبطه‌برانگيز است.

گوگل همچنين مالك يوتيوب است؛ بزرگترين وب‌گاه به‌اشتراك‌گذاري ويديو در جهان. امتياز كلاوت گوگل ۹۸ است كه براي يكي از نوآورترين و جذاب‌ترين شركت‌هاي جهان چندان هم جاي تعجب ندارد.

۵. آي‌بي‌ام

 


درآمد ۲۰۱۴: ۹۲.۸ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۳۷۹۵۹۲ نفر

گرچه آي‌بي‌ام تلاش‌كرد علي‌رغم كاهش سود خود در سال گذشته همچنان حضور فعالي در بازار داشته‌باشد، اما اين شركت فناوري و خدمات مشاوره‌اي همچنان كاربراني وفادار و شركايي قدرتمند همچون اپل و سيتي‌گروپ دارد.

آي‌بي‌ام همچنين در حال ورود به حوزه‌ي اينترنت اشياء است – حركتي هوشمندانه كه با توجه به پيش‌بيني بازار ۱.۷ تريليون دلاري براي اين حوزه تا پنج سال آينده، بي‌شك به پيشرفت اين شركتِ پردرآمد واقع در آرموركِ نيويورك كمك خواهد كرد.

آي‌بي‌ام عملكرد قدرتمندي در شبكه‌هاي اجتماعي ندارد و وب‌گاه كلاوت نيز براي اين شركت هيچ امتيازي در نظر نگرفته‌است.

۴. اپل

 


درآمد ۲۰۱۴: ۱۸۲.۹ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۹۲۶۰۰ نفر

اپل كه در كوپرتيو واقع‌است بي‌شك يكي از شناخته‌شده‌ترين نام‌هاي حوزه‌ي فناوري به‌شمار مي‌رود و همچنان با نوآوري‌هايش ما را شگفت‌زده مي‌كند. اصلي‌ترين خبر اين شركت در سال گذشته معرفي اپل واچ بود، اما ويژگي‌هاي جديد ديگري نيز در ادامه‌ي كار براي اين محصول عنوان‌شدند؛ ويژگي‌هايي چون مدل‌هاي مختلف اپل واچ و آپگريدهاي آي‌پد و آي‌فون.

ما از امتياز كلاوت نسبتا پايين اين شركت – ۸۴ از ۱۰۰ – در تنظيم فهرست‌مان استفاده‌كرديم، اما بايد توجه داشت نبود امتياز واقعي براي اپل به اين دليل است كه اين شركت حساب كاربري كلي در توييتر ندارد.

اما حساب كاربري توييتر اپل موزيك ۷.۷۳ ميليون و اپ استور ۴.۰۹ ميليون دنبال‌كننده دارند و البته چنين چيزي جاي تعجب هم ندارد.

۳. اِي‌تي‌اندتي

 


درآمد ۲۰۱۴: ۱۳۱.۶ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۲۵۰۷۳۰ نفر

اين شركت مخابراتي واقع در تگزاس درحال‌حاضر به‌لطف ادغام ۴۸.۵ ميليارد دلاري با شركت ديركت‌تي‌وي بزرگ‌ترين سرويس‌دهنده‌ي شبكه‌هاي حق‌اشتراكي نيز به‌شمار مي‌رود. شبكه‌ي ۴G LTE اي‌تي‌اند‌تي بيش از ۳۰۰ ميليون كاربر دارد.

به‌لطف ۶۹۱ هزار دنبال‌كننده‌ي اين شركت در توييتر و ۵.۷ ميليون هوادار آن در فيس‌بوك، امتياز كلاوت اي‌تي‌اندتي ۹۱ است، و البته تنها شركت مخابراتي به‌شمار مي‌رود كه در فهرست تحسين‌شده‌ترين شركت‌ها از ديدگاه فوربس نيز جاي‌گرفته‌است.

۲. مايكروسافت

 


درآمد ۲۰۱۴: ۸۶.۸۳ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۱۱۸۰۰۰ نفر

مايكروسافت در مسير ترقي قرار گرفته‌است. درآمد اين شركت نسبت‌به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته‌است و انتظار مي‌رود فروش تبلت‌هاي اين شركت نيز همچنان افزايش داشته‌باشند. در حقيقت تبلت‌هاي سرفيس در زمستان گذشته بيش از ۱ ميليارد دلار فروش‌داشتند و همان‌طور كه پيش‌تر گفته‌ايم، به‌واقع محصولات سودآور و قابل‌احترامي هستند.

تعجبي ندارد اين شركت فناوري واقع در ردموند واشينگتن در شبكه‌هاي اجتماعي نيز حضور پررنگي داشته‌باشد، امتياز فوق‌العاده‌ي ۹۹ از ۱۰۰ را در كلاوت داشته‌باشد و از اين حيث در فهرست ما شانه‌به‌شانه‌ي آمازون بايستد.

۱. آمازون


درآمد ۲۰۱۴: ۸۸.۹۹ ميليارد دلار

شمار كاركنان: ۱۵۴۱۰۰ نفر

آمازون به‌عنوان بزرگترين وب‌گاه حوزه‌ي فروش كالا به‌تازگي وال‌مارت را كه ارزشمندترين شبكه‌ي خرده‌فروشي امريكا به‌شمار مي‌رفت از حيث ارزش بازار پشت سر گذاشت.

اين شركتِ واقع در سياتل درحال‌حاضر مالك بيش از ۴۰ شركت زيرمجموعه است كه از آن جمله مي‌توان زاپوس، آي‌ام‌دي‌بي و گودريدز را نام‌برد، و البته در بازار محصولات الكترونيكي نيز از قافله عقب نمانده‌است.

آمازون براي رقابت با اپل دست به توليد كتاب‌خوان الكترونيكي و تبلت زد و همچنين سرويس اينستَنت ويديو (Instant Video) را معرفي‌كرد كه تاكنون يك سريال تلويزيوني تحسين‌شده نيز توليد كرده‌است.

آمازون نيز در كلاوت شانه‌به‌شانه‌ي مايكروسافت ايستاده‌است و امتياز ۹۹ از ۱۰۰ را از آن خود كرده‌است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد