طرز تهيه جوجه ترش، كباب پيك نيكي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

طرز تهيه جوجه ترش، كباب پيك نيكي

طرز تهيه جوجه ترش، كباب پيك نيكي



درست كردن جوجه ترش,طرز تهيه كباب جوجه ترش

جوجه ترش، پيشنهاد ويژه براي آنهايي كه مي خواهند در پيك  نيك كباب بزنند


مواد لازم جوجه ترش براي 2 نفر :

 فيله مرغ يا سينه مرغ بدون استخوان  400 گرم
 پيازخرد شده 1 عدد
 زعفران دم كرده 1 قاشق سوپخوري
 رب انار ملس 2 قاشق سوپخوري
آبليمو تازه 3 قاشق سوپخوري
ماست 2 قاشق سوپخوري
كره 50 گرم
سيخ چوبي 4 عدد
نمك و فلفل به ميزان لازم
گردو به ميزان لازم


طرز تهيه جوجه ترش :
ابتدا مرغ را به صورت تكه‌هاي 4-3 سانتي خرد كنيد و آن را داخل يك كاسه مناسب بريزيد. پياز خرد شده، آبليمو و كمي نمك و فلفل هم داخل كاسه بريزيد و تكه هاي مرغ را آغشته به مواد كنيد. ظرف را به مدت نيم ساعت داخل يخچال قرار دهيد.

در يك كاسه ماست و زعفران را با هم مخلوط كنيد. بعد از آنكه تكه‌هاي مرغ خوب مزه دار شدند، مخلوط ماست و زعفران را داخل ظرف بريزيد و خوب هم بزنيد تا مواد به خورد تكه‌هاي مرغ برود.

حالا تكه هاي مرغ را به سيخ بكشيد. در يك تابه مناسب مقداري كره بريزيد و آن را روي حرارت كم قرار دهيد. حالا سيخ ها را داخل تابه بچينيد تا مرغ ها پخته و طلايي شوند. در تابه را بگذاريد و صبر كنيد تا تكه هاي مرغ خوب مغز پخت شوند.

رب انار و گردو را با هم مخلوط كنيد، سپس آن را داخل تابه روي مرغ ها بريزيد و 5 دقيقه صبر كنيد تا مواد به خورد مرغ برود، سپس تابه را از روي حرارت برداريد و كباب ها را سرو كنيد.

فوت و فن
اگر مي خواهيد كباب شما ترش تر شود مي  توانيد از رب انار ترش استفاده كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد