برترين شهرهاي جهان از لحاظ نبوغ علمي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

برترين شهرهاي جهان از لحاظ نبوغ علمي

اين فرضيه كاملا محض و درست نيست كه تنها همكاري در آزمايشگاه ها مي تواند به پيشرفت علم كمك كند. اكتشافات هيجان انگيزي در طول زمان و در تحقيقات جمعي صورت گرفته است كه اين موضوع را تاييد مي كند.
وب سايت تكرا - زهرا دارابي: اين فرضيه كاملا درست نيست كه تنها همكاري در آزمايشگاه ها مي تواند به پيشرفت علم و نبوغ علمي يك شهر كمك كند. اكتشافات هيجان انگيزي در طول زمان و در تحقيقات جمعي صورت گرفته است كه اين موضوع را تاييد مي كند.

جاي تعجب نيست كه بسياري از سازمان هاي علوم زندگي در حال سرمايه گذاري بر روي طراحي آزمايشگاه هايي هستند كه اين تعاملات را تسهيل بخشند. اما آنچه كه تا به حال كمتر مشاهده شده است، تاثير تعاملات انرژي بخش و تجربه هايي است كه در خارج از آزمايشگاه ها صورت گرفته است.

برخي از شهرها نسبت به شهرهاي ديگر اكوسيستم هاي سازنده تري براي اكتشافات علمي ارائه مي دهند.

۶ شهر برتر جهان به لحاظ نبوغ علمي

در ايالات متحده و به طور كلي در سراسر جهان شهرهايي وجود دارند كه بيش از داشتن يك پس زمينه براي نوآوري، به عنوان مراكزي فعال ظهور كرده اند كه در آنجا با سرمايه گذاري در بخش هاي خصوصي و دولتي، تمركز بر روي جذب دانشمندان و نوآوران به منظور زندگي و كار قرار گرفته است. در اين مناطق، توجه خاصي به پرورش ايده ها در حوزه هاي مختلف از تكنولوژي و علوم زندگي گرفته تا امور مالي و ارتباطات و هنر معطوف شده است.

همانطور كه اين جوامع بيشتر به يكديگر متصل شوند، موقعيت بيشتر و بهتري را براي زندگي فراهم مي سازند و البته با ايجاد جامعه اي مستعدتر از قبل، موقعيت هاي بيشتري براي سرمايه گذاري صنايع بر روي استعداد ها صورت مي گيرد. در نتيجه ي چنين چرخه اي از نوآوري، محققين و استارتاپ ها پرورش مي يابند و خطوط توليد و اقتصاد پر جنب و جوش مي شوند.

آيا شما هم در مركز نوآوري جهاني زندگي مي كنيد؟

همگرايي شهرهاي نوآوري گرا و پيشرفت علوم زندگي به عنوان معادله اي دوطرفه توسط محققان مورد تحقيق و پژوهش قرار گرفته است. در ايالات متحده و شهرهاي ديگر توانايي يك شهر به منظور ترويج نوآوري در يك يا چند صنعت به يك فاكتور اصلي و مهم براي رقابت در صحنه جهاني تبديل شده است و تنها برخي  از اين شهرها هنر و پتانسيل تبديل شدن به يك مركز نوآوري را دارا هستند.

به طور مثال گزارش چشم اندازي از علوم زندگي سالانه JLL نشان مي دهند كه ارتباط نزديكي بين تاثير علوم زيستي يك شهر و دسترسي آن به موسسات تحقيقاتي، سرمايه، استعداد و امكانات مدرن وجود دارد. همزمان با اين تحقيقات، در CMI بيست شهر اولي كه بر اساس موقعيت هاي رقابتي با رديابي سرعت تغيير در اقتصاد و املاك تجاري رتبه بندي شده اند به صورت فعال اقتصاد و نواوري هاي شان را ترويج دادند.

يكي از نكات قابل توجه در اين گزارش ها اين است كه چندين شهر كه هم داراي CMI و هم داراي بالاترين رتبه در حوزه ي علوم زيستي هستند، ارتباط قوي بين تلاش هاي مدني براي نوآوري و صحنه شكوفايي براي مطالعات علمي را نشان مي دهند. در اينجا ۴ شهر از ايالات متحده كه در ميان ۲۰ شهر مذكور هستند را بيان مي كنيم:

بوستون:

بوستون مكاني براي تجمع دانشمندان علوم زيستي است و به دليل موقعيت جغرافيايي خود به عنوان منطقه بندري، پتانسيل شكوفايي گسترده تر نوآوري را دارد.
منطقه خليجي سان فرانسيسكو / سيليكون ولي:

اين منطقه ي خليجي كانون نوآوري هاي علوم زيستي محسوب مي شود و با ۱۶۵۲ ثبت اختراع در سال ۲۰۱۳ به عنوان پيشتاز و پيشرو در اين زمينه شناخته شده است. در اين ميان سيليكون ولي در ميان اين ۲۰ شهر بزرگ، مانند ستاره اي مي درخشد.

نيويورك:

فرهنگ استارتاپي پويا و تحولات Hudson Yards به جايگاه كنوني اين شهر در ميان ۲۰ شهر مذكور كمك شاياني كرد. قرار گرفتن اين شهر در رده ي بالايي از علوم زيستي، همكاري در بخش هاي خصوصي و دولتي مانند امكانات ۲ ميليارد دلاري باعث ارتقاي جزيره روزولت -كه داراي روابطي با وزارت بازرگاني ايالات متحده است- دانشگاه كرنل و اداره ثبت اختراع و علائم تجاري ايالات متحده مي شود.

سياتل:

گسترش دانشگاه در اين منطقه تنها براي پر و بال دادن به نوآوري جهاني آن است. در حاليكه اين شهر به نسبت شهرهايي كه در بالا ذكر شد، در حوزه ي علوم زيستي تازه وارد محسوب مي شود اما در زمينه ي سرمايه گذاري و موسسات تامين بودجه بهداشت و درمان ايالات متحده و همچنين در تعداد اختراعات ثبت شده در ميان ۱۰ شهر اول قرار گرفته است.

برخي از بازارهاي جهاني هم، هم پوشاني نزديك به همي را نشان مي دهند. به طور مثال، برخي از شركت هاي تكنولوژي كه سريعا در حال رشد هستند در Bangalore (ملقب به سيليكون ولي هند؛ به دليل وجود موسسات پيشرفته فراوان) و شهر چيني Shenzhen (كه سالانه حدود ۶۰۰۰ اپليكيشن بين المللي توليد مي كند) هستند.

بازارهاي علوم زيستي ملي مربوط به اين كشورها هم در حال رونق هستند: انتظار مي رود صنعت داروسازي هند در سال ۲۰۲۰ تا ۱۵ درصد رشد سالانه رشد كند و خريد و فروش پروژه هاي پزشكي چين هم در سال ۲۰۲۰ احتمالا به ۱۷۵.۸ ميليارد دلار مي رسد.

۶ شهر برتر جهان به لحاظ نبوغ علمي

فرمولي براي يك شهر مبتني بر نوآوري و خلاقيت

فرمول يك شهر غني از نظر نوآوري و شكوفايي چيست؟ در حاليكه هيچ دو شهري با يكديگر يكسان نيستند، محققان JLL سه عنصر مهم و مشترك اين شهرها را كشف كرده اند:

۱. فرصت هاي آموزشي گسترده:

داروهاي بيولوژيكي بسيار حساس و مواد دارويي دو دليلي هستند كه برخي از شركت هاي علوم زيستي به طور فزاينده اي در حال استخدام استعدادها در سطوح دكتري هستند. مناطقي كه از نظر دانشگاهي غني هستند با انواع ديگري از استعدادهاي تحصيلي براي جذب استعدادها و سرمايه ها با يكديگر همكاري مي كنند و در نهايت حاصل اين همكاري موفقيت و كاميابي خواهد بود. به عبارت ديگر دليل اينكه بوستون رتبه ي بالايي را به عنوان شهر با CMI جهاني و موقعيتي خوب براي علوم زيستي بدست آورده هم همين بوده است.

۲. مكاني پر انرژي براي زندگي و كار:

احتمال اينكه نسل بعدي متفكران در محل كار فقط به فكر گذراندن ساعت و بنابراين تجربه اي كسل كننده از محيط كار باشند، خيلي كم است. افراد به دنبال اين خواهند بود كه شهرهايشان هم از نظر جغرافيايي و هم از نظر عملي به يكديگر متصل باشند. شهرها براي جذب و حفظ استعدادها و علايقشان بايد پر جنب و جوش باشند و محيطي مناسب براي كار و زندگي فراهم كنند.

هم اكنون در بسياري از محيط هاي كاري مدرن از بازي ها و سرگرمي هاي متفاوت بهره مي برد تا محيط كار را به محيطي مفرح براي كاركنان تبديل نمايند و بدين صورت بازدهي را تا حد زيادي بالا مي برند. جوامعي كه اين فاكتورها را براي محيط زندگي و كاري فراهم مي نمايند، قطعا با حجم انبوهي از ايده و همكاري و توسعه و پيشرفت همراه خواهد بود.

۳. شرايط مساعد:

هر بازار مبتني بر نواوري براي هر گونه صنعتي بهترين گزينه نيست. وضعيت نوآوري خاص يك شركت، الگوريتمي براي ايجاد تعادل بين فرصت و هزينه ي يك محل خاص تعيين مي كند. به عنوان مثال اينكه آيا اين شركت، يك استارتاپ است و يا يك شركت بالغ است؟ نوآوري در مرحله ي تحقيقات اوليه است و يا در مراحل تجاري شدن؟ مهم هستند.

براي مبتكراني با ايده ي جديد و جسورانه كه فاقد جريان درامدي ثابت است، بهترين مكان ها براي ريشه دوانيدن شهرهايي مانند رالي-دورهام و دنور هستند كه سطوح بالايي از موقعيت هاي استارتاپي و هزينه هاي پايين ارائه مي دهند.

براي آنهايي كه استطاعت كافي دارند، گزينه هاي فرصت هاي خوب و هزينه هاي بالا مهم تلقي مي شوند، شهرهايي مانند بوستون و نيويورك بهترين دسترسي به سرمايه، مشتري و عوامل تاثير گذار براي رسيدن به موفقيت در اين مسير فراهم مي سازند.

تحقيقات علوم زيستي نوآورانه مي تواند نقشي حياتي در اقتصاد مبتني بر نوآوري بازي كند. هر دانشمند با تزريق تكنولوژي روز و ايده هاي الهام بخش و تحقيقات جديد مي تواند به جامعه ي خود كمك كند تا جامعه و شهر خود را به عنوان شهري با پتاسيل پيشرفت فراوان تبديل نمايد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد