5اختراع كاملا تصادفي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

5اختراع كاملا تصادفي

5اختراع كاملا تصادفي

هميشه فكر مي‌كنيم كه اختراعات گوناگون طي يك فرايند طولاني و پيچيده به دست آمده‌اند اما حقيقت اين است كه گاهي برخي از اين اختراعات كاملا تصادفي و اتفاقي صورت گرفته‌اند. در اين مقاله با ۵ اختراع كاملا تصادفي آشنا مي شويم:

 

5-completely-random-invention8
۱ – كبريت

در سال ۱۸۲۶ ميلادي يك شيميدان جوان انگليسي در آزمايشگاهش مخلوطي تهيه كرد كه باعث كثيف شدن ميز كارش شد. روز بعد وي كه به سختي تميز كردن اين مخلوط پي برده بود سعي كرد با تراشيدن به وسيله يك كارتك فلزي آنرا از ميز كارش جدا كند كه ناگاه ميز آتش گرفت. وي كه فرد باهوشي بود از اين اتفاق استقبال و كبريت را اختراع كرد.

5-completely-random-invention3

۲ – شيرين كننده مصنوعي

آقاي جان هاپكينز در سال ۱۸۷۹ شيرين كننده مصنوعي را در آزمايشگاهش كشف كرد. او هنگام صرف ناهار فراموش كرده بود كه دستش را بشويد و وقتي كه تكه‌اي نان را با دست برداشت و خورد طعم شيريني را حس كرد. به همين دليل حدس زد كه اين طعم شيرين به خاطر مواد شيميايي است كه در در آزمايشگاه بر روي دستش باقي مانده است. بنا براين به آزمايشگاهش برگشت و بعد از تحقيق، شيرين كننده مصنوعي را كشف كرد و نام آن را ساخارين گذاشت.

5-completely-random-invention6

 

۳ – پني‌سيلين

در سال ۱۹۲۸ ميلادي، الكساندر فلمينگ براي رفتن به تعطيلات به مدت ۲ هفته آزمايشگاهش را تعطيل كرد و زمانيكه به آزمايشگاه برگشت مشاهده كرد كه تمامي يك ظرف توسط باكتري پوشانده شده و يك حلقه كپك دور آن را فراگرفته است. وي دريافت كه اين كپك مي‌تواند با باكتري‌ها مبارزه كند و اينگونه بود كه پني‌سيلين كشف شد.

5-completely-random-invention

 

۴ – چيپس سيب زميني

در تابستان سال ۱۸۵۳ در رستوراني در نيويورك يكي از مشتريان به خاطر ضخامت زياد برگه‌هاي سيب زميني سرخ شده شاكي شد و آنها را به آشپزخانه رستوران برگرداند تا دوباره درست كنند. سرآشپز به نام آقاي “جرج كرامز”  اين كار مشتري را بي ادبانه تلقي كرد و براي جبران كار او سيب زميني‌هايي در حد نازكي كاغذ براي او فرستاد اما مشتري نه تنها ناراحت نشد بلكه چيپس سيب زميني محبوب نيز همانجا كشف شد.

5-completely-random-invention2

 

۵ – وازلين

وازلين يك فراورده تهيه شده از نفت و مخلوطي از روغنهاي معدني و موم است كه توسط رابرت چسبرو در سال 1895 به صورت اتفاقي كشف شد

آقاي رابرت زمانيكه در سن ۲۲ سالگي در يك كارخانه روغن سازي در پنسيلوانيا كار مي‌كرد يك روز متوجه روغن چسبناكي كه روي دستگاه‌هاي سنگين جمع شده بود شد و همكاران با سابقه‌تر او در اين مورد گفتند كه از اين روغن براي بهبود سوختگي‌ها استفاده مي‌كنند. او نيز يك‌بار اين روغن را امتحان كرد و به اين ترتيب وازلين كشف شد.

5-completely-random-invention7

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد