تعبير خواب -آيا خواب هاي خود را درست تعبيير مي كنيد؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

تعبير خواب -آيا خواب هاي خود را درست تعبيير مي كنيد؟

آيا خواب هاي خود را درست تعبيير مي كنيد؟



خواب ديدن ، تعبير خواب ، خواب هاي بي معنا

تعبير خواب را بااصول علمي و ديني مسلم و قطعي مقايسه كنيد

در تعبير خواب ممكن است دچار اشتباه شويم، ولي اين دليل نمي شود كه تعبير كردن را كنار بگذاريم (دقيقاً مثل راه رفتن، حرف زدن و تمام كارهاي ديگر).

همۀ ما در طول شب يا روز خواب هايي مي بينيم كه ممكن است درست و صادق بوده و معنايي را در خود داشته باشند يا اينكه بي معنا باشند.

علت خواب هاي بي معنا چيزهايي مثل ضعف يا پرخوري قبل از خواب و يا صداي محيط زمان خواب و يا حتي مي تواند نتيجه تلقين شيطان باشد و فقط پيامبران و معصومين (عليهم السلام) هستند كه تمام خواب هايشان درست و صادق بوده و حسابشان جدا است. حضرت امام صادق (عليه السلام) به مفضل كه از ياران ايشان است فرمودند:

فكر كن اي مفضل!... در مورد خواب ها... كه چگونه تدبير كرده است حق تعالي... كه راست آن ها را با دروغ آميخته، به خاطر اينكه اگر همه آن ها راست مي بودند، بي شك همه انسان ها پيغمبر بودند و پيغمبران را امتيازي از ساير انسان ها نبود، و اگر همه آن ها دروغ مي بودند، سود و منفعتي در آن ها نبود و زائد و بي فايده مي بودند. پس چنين مقرر فرموده كه گاهي راست باشند و مردم به سوي مصلحتي راهنمايي شوند تا از آن بهره مند گردند يا اينكه از ضرر و زياني دوري كنند، و بسياري از آن ها دروغ مي باشند تا كاملاً به آن ها اعتماد نكنند (كتاب توحيد مفضل ترجمۀ علامه محمد باقر مجلسي، با كمي ساده نويسي).

پس مشخص شد كه هم خواب هاي درست داريم و هم نادرست. حال سوال اين است كه چگونه آن ها را از هم تشخيص بدهيم؟ فهميدن اينكه چه خوابي درست يا نادرست است راه و روش خودش را دارد و اينكه تعبير خواب آن چه چيزي مي شود نيز داراي راه روش مخصوص خودش مي باشد كه در اين جا نمي خواهم به اين روش ها بپردازم، ولي همين اندازه مي گويم كه در تمامي اين راه و روش ها امكان خطا و اشتباه وجود دارد (دقيقاً مثل خود همان خواب ها!)... يعني ممكن است خوابي را تعبير كنيد كه اصلاً از پايه غلط بوده و صادق نباشد (مثلاً همان طور كه گفته شد آن خواب را در اثر پرخوري قبل از خواب مشاهده كرده باشيد) يا اگر هم آن خواب درست و صادق باشد، در تعبير كردن آن دچار اشتباه شده باشيد. همين باعث مي شود انسان از تعبير خواب هايي كه مي بيند نااميد شده و روي تمامي آن ها را خط بكشد... چون معمولاً تر و خشك را با هم مي سوزانند... ولي آيا اين درست است؟... اگر خيلي تنبل يا خيلي ترسو باشيد مي گوييد "بله"... ولي جوابش مسلماً "نه" مي باشد.

تعبير خواب,خواب ديدن,علت خواب هاي بي معنا

علت خواب هاي بي معنا چيزهايي مثل ضعف يا پرخوري است

 مثل اين مي ماند كه بگوييم چون در هنگام راه رفتن ممكن است دچار خطا و لغزش شويم و به زمين بخوريم و احياناً سر، به جائي برخورد كرده و آسيب ببيند و احياناً آسيب ديدگي موجب مرگ ما شود پس ديگر راه نرويم!

يا مثلاً بگوييم كه چون در حرف زدن خود دچار اشكال مي شويم (كه معمولاً هم در طي روز، بارها اين اتفاق مي افتد) پس ديگر حرف نزنيم و سكوت كنيم!... چقدر اشتباه كرديم و مي كنيم تا اين حرف زدن را ياد گرفته ايم و ياد مي گيريم.

اين ها و هزاران مثال ديگر دليل محكمي بر اين مي باشند كه "اشتباه در تشخيص خواب درست از غلط  در تعبير خواب و فهم معناي خواب نبايد باعث چشم پوشي از تلاش براي جستجوي معناي خواب شود".

مثلاً خود من در كنار تعبيرهاي اشتباهي كه از خواب هايم داشته ام، خواب هاي فراواني را نيز به درستي تعبير كرده ام و از آن ها بهره برده ام (اين با وجودي است كه تعبيرگر و معبر خواب نيستم و فقط با تعبير خواب آشنايي دارم). اگر مقاله "تعبير با تقويم" را خوانده باشيد حتماً متوجه شده ايد كه از بين حدود ۴۰۰ خوابي كه در طي يكسال ديده ام، توانسته ام ۱۶۰ خواب را تعبير كنم (البته در مورد درستي برخي از آن ها شك دارم، ولي مطمئن هستم كه خيلي را درست به هدف زده ام)... خب اين خيلي بهتر از دست روي دست گذاشتن است.

به جاي بي اساس دانستن "تعبير خواب" هميشه اين دو نكته را به خاطر داشته باشيد تا به پايه و اساس درستي برسيد:

۱- تعبير خواب ها را با اصول علمي و ديني مسلم و قطعي مقايسه كنيد. مثلاً اگر در خواب ديديد كه در حال پرستش بت هستيد مسلماً نمي خواهند تو را تشويق به بت پرستي كنند و بگويند كه بت بپرستيد! چون با اصول دين مخالفت دارد، شايد با توجه به تعبير "بت و بت پرستي" مي خواهند بگويند كه دچار گمراهي شده ايد.

۲- پس از مقايسه با حقايق مسلم و بديهي نيز اگر باز هم در مورد درستي تعبير خواب شك داريد و به نتيجه اي نرسيديد، به "احتياط" عمل كنيد. يعني مثلاً اگر "تعبير" خواب، شما را به ساختن چيزي فرمان مي دهد و در درستي آن شك داريد، چنانچه درست كردن آن چيز ضرري نداشته و داراي سود و منفعت است و در توان شما هم مي باشد، پس آن را بسازيد. يا اگر تعبير خوابي، شما را به مسافرتي فرمان مي دهد كه در درستي آن شك داريد، چنانچه خطر اين وجود دارد كه در اثر اين مسافرت دچار زيان شويد، پس لازم نيست به مسافرت برويد.

پس با اين توضيحات در دنياي تعبيرها راه برويد و از افتادن نترسيد و شكر "خواب ديدن" را به وسيلۀ "تعبير كردنش" به جا آوريد كه او گفته است: لئن شكرتم لازيدنكم و لئن كفرتم ان عذابي لشديد اگر شكر كنيد، [نعمت را] برايتان زيادتر مي كنم و اگر كفران نعمت كنيد، بدرستي كه عذابم شديد است (سورۀ ابراهيم آيه ۷).


منبع: سايت تعبيرستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد