رنگ‌هايي كه زندگي‌بخش هستند

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

رنگ‌هايي كه زندگي‌بخش هستند

رنگ‌هايي كه زندگي‌بخش هستند



اعجاز رنگ‌ها

با استفاده ماهرانه از رنگ‌ها مي‌توانيم انرژي‌مان را متعادل كنيم و سلامتي‌مان را به دست آوريم

 

رنگ‌ها هميشه ما را احاطه كرده‌اند. اما چگونه مي‌توانيم از آن‌ها براي افزايش سلامتي‌مان و تغيير خلق و خو يا بالا بردن روحيه‌مان كمك بگيريم؟

همه ما متوجه شده‌ايم كه به دست آوردن استانداردي از سلامتي و آرامش كمي سخت است. بسياري از ما براي درمان و به دست آوردن انرژي خودمان نيازمند كمك‌هاي خارجي هستيم. اما مي‌توانيم به كمك رنگ‌ها سلامتي و تندرستي‌مان را بهبود بخشيم. با استفاده ماهرانه از رنگ‌ها مي‌توانيم انرژي‌مان را متعادل كنيم و سلامتي‌مان را به دست آوريم. درمان و آرامش، شكوفا كردن خلاقيت،‌ تغيير در خلق‌وخو، سبك شدن روح و جسم، كمك به تغيير دادن گرايشات و تمايلاتي كه از پيشرفت شما جلوگيري مي‌كنند، نمونه‌هايي از اعجاز رنگ‌ها هستند. شما مي‌توانيد بياموزيد كه چگونه تجسم فكري براي رنگ‌ها داشته باشيد، چطور به آن‌ها بينديشيد، چطور از آن‌ها استفاده كنيد و تعادل را به وسيله متدهاي آسان رنگ‌درماني به بدنتان برگردانيد. در همه اين موارد شما مي‌توانيد از ارتعاش انرژيك و خصوصيات درماني رنگ‌ها سود ببريد.

 

اگر چه به نظر مي‌رسد كه اين نوع درمان پيچيده باشد اما رنگ درماني به صورت معمول در مراقبت‌هاي پزشكي مدرن استفاده مي‌شود. رنگ آبي براي تسكين دادن التهاب و درد مفاصل و كاهش فشار خون بالا، و همچنين براي جلوگيري از آسيب‌هاي مغزي يا مرگ در اثر تكامل نيافتن كبد در كودكان نارس استفاده مي‌شود. رنگ قرمز براي درمان گردش خوني كند و ميگرن بسيار موثر است.

ويژگي رنگ‌ها
رنگ‌ها انرژي خاصي دارند. براي سلامت بودن، هر شخصي، به طيفي از انرژي نياز دارد. هر رنگي در طيفي خاص ارتعاش دارد و اين ارتعاشات با ارتعاشات داخل بدن ما مطابقت دارند. رنگ‌هاي قرمز و نارنجي و زرد رنگ‌هاي گرمي هستند و انرژي ما را افزايش مي‌دهند و باعث شادي و سر زندگي مي‌شوند. رنگ‌هاي آبي، نيلي، ارغواني آرامش‌بخش هستند. حالات مختلف بدني، روحي و احساسي ما هر كدام به رنگ‌هاي متفاوت پاسخ مي‌دهند.

رنگ و خلق و خو
رنگ‌ها مي‌توانند بر روي تغيير خلق و خو و گرايش‌هاي ما تاثيرگذار باشند. از رنگ نارنجي مي‌توان براي افزايش خلاقيت استفاده كرد. رنگ فيروزه‌اي را مي‌توان براي غلبه بر مشكل بي‌حوصلگي در رانندگي استفاده كرد. براي از بين بردن خشم هم از رنگ آبي استفاده كنيد.

 

متدهاي آسان رنگ‌درماني

رنگ‌ها مي‌توانند بر روي تغيير خلق و خو و گرايش‌هاي ما تاثيرگذار باشند

 

تنفس رنگي
جدا از اين كه تنفس باعث اكسيژن‌رساني به بدن و دفع سموم مي‌شود، شما مي‌توانيد در رنگ‌ها تنفس كنيد. براي اين كار بايد فقط از تصورتان استفاده كنيد. تنفس در نور سبز باعث احساس تطهير و پاكيزگي و تعادل مي‌شود. رنگ فيروزه‌اي سيستم ايمني را ترقي مي‌دهد و التهاب را كاهش مي‌دهد.

نور رنگي
استفاده از نورهاي رنگي اصلا پيچيده نيست. بلكه راهي است نيرومند و تاثيرگذار براي تصحيح بي‌تعادلي در بدن انسان. به رنگ‌ها با دقت و تمركز خيره شويد و به منطقه‌اي از بدن كه دچار مشكل شده فكر كنيد. تجهيزات مورد نياز را مي‌توانيد با استفاده از لامپ رنگي، چراغ قوه و جعبه رنگي با قيمت ارزان تهيه كرد.

غذا و رنگ‌ها
همه ما مي‌دانيم كه مي‌توان از يك رنگ يا مخلوطي از رنگ‌ها براي تغذيه استفاده كرد. تغذيه زرشكي رنگ و نيلي به افزايش آرامش ما كمك مي‌كند (انگور، زغال اخته،‌ لبو) غذاهاي سفيد رنگ به تصفيه و پاكسازي بدن كمك مي‌كنند (گل كلم، پياز، قارچ). همچنين شما مي‌توانيد با استفاده از ميوه‌ها و سبزي‌هاي رنگي نوشيدني‌هايي با رنگ‌هاي متفاوت بسازيد.

رنگ و خانه شما
رنگ‌ها در محيط خانه نه تنها باعث لذت بردن مي‌شود، بلكه براي درمان نيز مفيد است. اين رنگ‌هاي زرنگ به صورت متحد، تعادل و هارموني را در محيط زندگي خلق مي‌كنند. لمس كردن رنگ‌ها مي‌تواند به از بين بردن احساس ناراحتي، افسردگي و هيجان‌زدگي كمك كند.

رنگ و محل كار شما
شما مي‌توانيد محيط كارتان را با تزيين رنگ‌ها تغيير دهيد. يك مربع تزييني به رنگ آبي زير تلفن مي‌تواند به ايجاد آرامش و انرژي كمك كند. رنگ سبز در محيط كار اعصاب شما را آرام مي‌كند. اگر شما احساس كسالت و خستگي مي‌كنيد رنگ نارنجي به شما نيرو مي‌دهد. اما وقتي مضطرب هستيد از رنگ قرمز در اطرافتان استفاده نكنيد.

منبع: healingrays.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد