عجيب ترين عروسي هاي سال ۹۴

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

عجيب ترين عروسي هاي سال ۹۴

بر اساس آمارهاي ۹ ماهه اول سال ۹۴، يك پيرزن با سن بيشتر از ۷۵ سال به عقد جواني با سن كمتر از ۲۵ سال درآمده است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، بررسي آمارهاي سازمان ثبتعجيب ترين عروسي هاي سال ۹۴
 احوال كشور، در ۹ ماهه اول سال گذشته ۵۲۰ هزار و ۲۴۰ ازدواج صورت گرفته كه در مقابل آن ۱۲۲ هزار و ۳۴۰ طلاق نيز انجام شده است.

همچنين متوسط نسبت ازدواج به طلاق در سراسر ۴.۳ است. يعني ۲۳ درصد ازدواج ها به طلاق مي انجامد كه اين نسبت در سال ۹۳، ۴.۴، در سال ۹۲، ۵ و در سال ۹۱، ۵.۵ بوده است. نسبت ثبت ازدواج به طلاق در كشور در ۱۰ سال گذشته از ۹.۴ به ۴.۴ كاهش يافته كه از شيوع قابل توجه طلاق در كشور حكايت دارد.
 به اين ترتيب كه در سال ۸۴ و با وجود جمعيت ۷۰ ميليون نفري، ۷۸۷ هزار ازدواج ثبت شده و در سال گذشته با وجود جمعيت ۷۹ ميليون نفري، تعداد ۵۲۰ هزار ازدواج ثبت شده كه افت ۳۴ درصدي را نشان مي دهد.

تهراني ها در صدر بيشترين تعداد ازدواج و طلاق ها


بررسي هاي سلامت آنلاين نشان مي دهد ۶۶ هزار و ۵۴۳ زوج تهراني در سال گذشته تشكيل زندگي دادند. اين نشان دهنده سهم ۱۲.۷۹ درصدي تهراني ها در كل ازدواج هاي ثبت شده در ۹ ماهه اول سال ۹۴ است. اما در مورد طلاق نيز بايد گفت كه ۲۳ هزار و ۴۱۸ مورد طلاق در اين بازه زماني در استان تهران ثبت شده كه نشان دهنده سهم ۱۹ درصدي تهراني ها از كل طلاق هاي صورت گرفته در كشور است. اين در حالي است كه سهم ازدواج تهراني ها در سال ۹۳، ۱۲ درصد و سهم طلاق تهراني ها در كشور ۲۰.۱۶ درصد بود.

 در كدام استان كشور، ازدواج هاي بيشتري به طلاق مي انجامد؟

بررسي آمارهاي سازمان ثبت احوال كشور نشان مي دهد زوج هاي تهراني، گيلاني و البرزي، بيشترين ازدواج هاي منجر به طلاق را ثبت كرده اند. نسبت ازدواج به طلاق در استان تهران، ۲.۸ و در دو استان ديگر، ۳.۱ است كه كمترين نرخ نسبت ازدواج به طلاق در كل كشور محسوب مي شود. بر اين اساس، ۳۵ درصد ازدواج ها در تهران و ۳۲ درصد ازدواج ها در استان هاي گيلان و البرز به طلاق مي انجامد. اما پايدارترين ازدواج هاي كشور در استان سيستان و بلوچستان ثبت مي شود. نسبت ازدواج به طلاق در اين استان محروم كشور، ۱۲.۲ است كه نشان مي دهد از ۱۰۰ ازدواج در اين استان، تنها ۸ درصد به طلاق منتهي مي شود. نسبت ازدواج به طلاق استان هاي مذهبي كشور يعني خراسان رضوي و قم نيز به ترتيب ۳.۶ و ۳.۵ است كه نشان دهنده احتمال تبديل ازدواج به طلاق ۲۸.۵ و ۲۷ درصدي اين دو استان است.

بيشتر عروس و دامادها همسن هستند

از كل ۵۲۰ هزار و ۲۴۰ ازدواجي كه در سال ۹۴ ثبت شده، ۱۲.۱۹ درصد ازدواج ها ميان دختر و پسرهايي انجام شده كه هيچ اختلاف سني ندارند. بعد از عروس و دامادهاي همسن، بيشترين ازدواج ها ميان زوج هاي با اختلاف سني ۳، ۴ و ۲ سال انجام شده است.

جالب ترين عروسي هاي سال ۹۴

از ميان ۵۲۰ هزار و ۲۴۰ ازدواج ثبت شده سال ۹۴، ۴۳۷۰ ازدواج ميان زوج هايي انجام شده كه مرد بيش از ۲۳ سال بزرگتر از زن بوده است. اما جالب تر اينكه ۲۸ ازدواج نيز ميان كساني بوده مردهايي بوده كه از همسرشان، بيشتر از ۲۳ سال كوچكتر هستند.

بيشتر دامادها ۲۰-۲۴ ساله و عروس ها ۱۵-۱۹ ساله هستند

آمارهاي ۹ ماهه اول سال ۹۴ نشان مي دهد كه ۷۸ هزار و ۶۷۴ ازدواج معادل ۱۵.۱۲ درصد ازدواج ها ميان مردان گروه سني «۲۰ تا ۲۴ ساله» و زنان «۱۵ تا ۱۹ ساله» انجام شده است. بعد از اين زوج ها، تعداد ۷۲ هزار و ۹۳۳ ازدواج ميان مردان «۲۵ تا ۲۹ ساله» و زنان «۲۰ تا ۲۴ ساله» ثبت شده است.

بررسي هاي نشان مي دهد در ۹ ماهه اول سال ۹۴، زوجي زندگي زناشويي خود را آغاز كردند كه بيش از ۵۰ سال اختلاف سني دارند. بر اساس آمارها مشخص شد زني با سني بيشتر از ۷۵ سال به عقد پسري ۲۰ تا ۲۴ ساله درآمده است. همچنين دو زن با سن بيش از ۷۵ سال نيز بوده اند كه با پسراني ۲۵ تا ۲۹ ساله ازدواج كرده اند. از سوي ديگر سه مرد بالاي ۷۵ سال سن با دختراني ۱۵ تا ۱۹ ساله ازدواج كرده اند.

منبع:سلامت آنلاين

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد