چگونه در ويندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاك و لغو نصب كنيم؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

چگونه در ويندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاك و لغو نصب كنيم؟

چگونه در ويندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاك و لغو نصب كنيم؟



دانلود ويندوز 10, منوي مترو ويندوز

آموزش پاك و لغو نصب برنامه هاي نصب شده در ويندوز 10

 

مايكروسافت قابليت‌هاي بيشتري را براي آن دسته از كاربراني كه از ويندوز 10 بر روي تبلت ها يا سيستم‌هاي مجهز به صفحات لمسي استفاده مي‌كنند فراهم آورده است. از جمله اين‌گونه قابليت‌ها مي‌توان به قسمت تنظيمات جديد كه از طريق آن حتي مي‌توان برنامه‌هاي مورد نظر را لغو نصب داد اشاره كرد.

 

هرچند كاربران كماكان مي‌توانند از طريق كنترل پنل برنامه‌هاي مورد نظر دسكتاپ خود را پاك كنند، با اين حال ويندوز 10 دو روش ديگر را هم براي انجام اين كار دارا مي‌باشد. در ادامه با ما همراه ما باشيد تا با شيوه پاك و لغو نصب كردن برنامه‌هاي مدرن و دسكتاپ در ويندوز 10 آشنا شويد.

 

كنترل پنل ويندوز, منوي مترو ويندوز

لغو نصب برنامه‌هاي مدرن در ويندوز 10

 

لغو نصب فوري از طريق منوي استارت
بهترين و سريع‌ترين راه براي پاك كردن برنامه‌هاي مدرن يا دسكتاپ، لغو نصب آن‌ها از طريق منوي استارت است. اين قابليت تا پيش از اين در منوي مترو ويندوز 8 و 8.1 قابل دسترس قرار گرفته بود، با اين حال در جديدترين نسخه از سيستم‌عامل ويندوز مي‌توانيد پس باز كردن منوي استارت پويا، به ليست برنامه‌هاي نصب شده رفته و پس از يافتن برنامه مورد نظر، با راست كليك كردن بر روي آن و انتخاب گزينه Uninstall به همين راحتي از شر آن خلاص شويد؛ البته اين روش براي برنامه‌هاي مدرن پين شده بر روي منوي استارت نيز كارساز است.


مديريت بهتر برنامه از طريق تنظيمات سيستمي
اگر خواهان دريافت اطلاعات بيشتري در رابطه اپليكيشن‌هاي موجود بر روي دستگاهتان از جمله تاريخ نصب و حجم اشغال شده توسط آن هستيد، بهتر است براي پاك و لغو نصب از طريق تنظيمات سيستمي اقدام نماييد. توجه داشته باشيد كه تاريخ نصب تمامي برنامه‌ها هنگام ارتقا سيستم‌عامل، به آن زمان تغيير خواهند كرد. به زبان ساده‌تر هيچ تاريخ نصبي از ويندوز قبلي برجاي نمانده است.

 

براي شروع به منوي استارت رفته و سپس مسير  Settings > System > Apps & features را دنبال كنيد؛ چند لحظه تأمل فرماييد تا تمامي برنامه دسكتاپ و مدرن سيستم ليست شوند. به‌طور پيش‌فرض تمامي برنامه‌ها بر اساس حجم ليست شده‌اند، با اين حال اگر به دنبال برنامه خاصي هستيد مي‌توانيد Sort by name را انتخاب كنيد.

 

دانلود ويندوز 10, منوي مترو ويندوز

 

حال تا جايي كه اپليكيشن مورد نظر را پيدا كرده با پايين صفحه اسكرول كنيد. هنگامي‌كه برنامه موردنظر خود را يافتيد، روي آن‌يك بار كليك كنيد تا گزينه uninsta  ظاهر uninstallfirefox-100599031-mediumشود.در مرحله آخر بر روي گزينه uninstall كليك كرده و سپس مراحل حذف را تكميل نماييد. البته لازم به ذكر است كه با تايپ نام برنامه مورد نظر در قسمت Type an app name نيز مي‌توانيد زودتر آن را بيابيد.

 

كنترل پنل ويندوز, منوي مترو ويندوز

 

اين نكته را بايد يادآوري شويم كه براي حذف برنامه‌هاي دسكتاپ نيز به همين منوال بايد عمل كنيد، با اين حال  لغو نصب اين دسته از برنامه‌ها كماكان از روش سنتي و از طريق كنترل پنل قديمي نيز امكان‌پذير خواهد بود.
منبع: farnet.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد