پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني

سفر در فصل زمستان براي بيشتر مردم به درستي تعريف نشده است و زمستان براي اكثر مردم تداعي كننده خانه نشيني و مريضي و كم تحركي است و بسياري زمستان را فصل بدي براي ترابري مي دانند.

هفته نامه اوقات خوش: سفر در فصل زمستان براي بيشتر مردم به درستي تعريف نشده است و زمستان براي اكثر مردم تداعي كننده خانه نشيني و مريضي و كم تحركي است و بسياري زمستان را فصل بدي براي ترابري مي دانند.

95 درصد شهروندان ايراني بهترين فرصت سفر را روزهاي آغازين سال و فصل تابستان مي دانند و به عبارتي براي بسياري از ما تعطيلات و سفر زمستاني معنا ندارد.

علت اصلي اين امر آگاه نبودن ما نسبت به جاهايي است كه مي توان در فصل زمستان به آن نقاط سفر كرد و با هيجان و انرژي به دست آورده از اين سفر به زمستان مان گرما ببخشيم و با حال خوب زمستان را سر كنيم.

در اين مطلب برخي از مناطق خارج از كشور را معرفي مي كنيم كه مي توان در آنجا بهترين تجربه سفرهاي زمستاني را داشت.

پس با ما همسفر باشيد.

رودخانه زيباي تادامي

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


رودخانه زيباي تادامي (Tadami) در شهر فوكوشيماي ژاپن در يك منطقه كوهستاني قرار گرفته است و با داشتن جاذبه هاي گردشگري مختلف مانند كوه ها و درياچه ها سالانه گردشگران زيادي را به شهر فوكوشيما مي كشاند.

رودخانه تادامي و پل عبور قطار آن كه روي رودخانه قرار گرفته زيبايي خاصي را به اين طبيعت بكر بخشيده و عكاسان حرفه اي در زمستان براي عكاسي به اينجا سفر مي كنند. در فصل سرما به دليل بارش زياد برف كل منطقه سفيدپوش شده و آب رودخانه منجمد مي شود.

يكي از لذت بخش ترين قسمت هاي سفر به اين منطقه اين است كه با قطار از روي اين پل عبور كنيد و خودتان را با اين طبيعت يكي بدانيد، منظره اي كه هنگام عبور با قطار چشم اندازتان مي شود كارت پستالي است كه هرگز آن را فراموش نخواهيد كرد.



قطب جنوب

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


بهترين زمان براي رفتن به قطب جنوب از اواسط ماه نوامبر (آبان ماه) آغاز و تا اوايل مارس (فروردين ماه) ادامه مي يابد. در اين زمان قطب جنوب بهار و تابستان خود را تجربه مي كند و اين يعني هواي مطبوع تر، يخ كمتر و نيز حيات وحش بيشتر. از اواخر ماه نوامبر آب شدن يخ ها آغاز مي شود. در 24 ساعت شبانه روز هوا روشن است و دماي هوا به طور محسوسي افزايش مي يابد.

در اين فصل از سال پنگوئن ها شروع به لانه سازي مي كنند كه اين خود يكي ديگر از جذابيت هاي سفر است. به طور كلي فعاليت هاي توريستي مختلفي در قطب جنوب برگزار مي شود، فارغ از اينكه با چه توري و از كدام قسمت دنيا به آنجا رفته باشيد. از آن جمله مي توان به گشت و گذار با كشتي و نيز گشت زني با قايق هاي كوچك از ميان يخ هاي شناور، بازديد از ايستگاه هاي تحقيقات علمي، بازديد از كلبه هاي تاريخي و سايت هاي حيات وحش، پياده روي، كوهنوردي و كمپينگ و نيز غواصي اشاره كرد.



آراهووا- يونان

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


اگر دل تان مي خواهد به يك منطقه كوهستاني پربرف برويد كه بتوانيد اسكي بازي كنيد و غير از تفريح و آرامش هم نصيب تان شود «آراهووا» بي شك يكي از گزينه هاي شما است.

آراهووا منطقه اي واقع در يونان است كه هيچ وقت از قدم زدن در كوچه هاي آن سير نخواهيد شد و شامل كوهستاني آرام و پربرف است كه شامل پناهگاه هاي مجهز زمستاني است كه ذلت سر كردن در شب هاي برفي كوهستان را براي شما دوچندان مي كند.

آراهووا به خاطر خصوصياتش يك منطقه بين المللي محسوب مي شود كه در فصل زمستان مردمان زيادي از آسيا و اروپا به آنجا مي روند اما با اين وجود آرامشش را هيچ وقت از دست نداده است.

لذت اسكي بازي در اين منطقه را شايد نتوان با جاي ديگري مقايسه كرد، پس اين لذت را به خصوص كساني كه اهل اسكي بازي هستند تجربه كنند.



درياچه تاهو

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


درياچه تاهوي در شهر سيرا نوادا كشور آمريكا قرار دارد و يكي از بزرگ ترين درياچه هاي آب شيرين كوهستاني در جهان محسوب مي شود، بيشترين عمق اين درياچه 501 متر بوده و يكي از عمق ترين درياچه ها در شمال آمريكا به حساب مي آيد. از به وجود آمدن درياچه تاهو حدود 2000 سال مي گذرد و وجود آب بسيار شفاف با سواحل شني متعدد به زيبايي بيشتر اين درياچه كمك زيادي كرده است. سالانه گردشگران زيادي براي ديدن مناظر ديدني اين درياچه كه در اطراف آن به صورت سرتاسري رشته كوه هاي زيبا وجود دارد به اين منطقه سفر مي كنند.

علاوه بر زيبايي هاي درياچه تاهو كه باعث هجوم مردم به اين منطقه مي شود، راه اندازي يك سايت تفريحي كه شامل مسابقات ورزشي مي شود باعث رونق بيشتر اين درياچه زيبا و ديدني شده است. اين منطقه بيشتر براي تمدد اعصاب و كسب آرامش مورد استفاده است و به دليل پيست هاي اسكي به شهرت رسيده است. همچنين انواع ورزش هاي آبي نيز در اين منطقه انجام مي شوند كه گردشگران بي شماري را جذب اين نقطه كرده است.



جزيره ماديرا- پرتغال

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


«ماديرا» جزيره اي در كشور پرتغال است كه به عنوان يكي از 10 جزيره برتر گردشگري سال 2015 شناخته شده است و به علت آب و هوايش براي سفر در تمام طول سال مناسب است و زمستان مطبوع و فوق  العاده اي دارد.

جزيره ماديرا (Madeira) به لطف داشتن باغ هاي رنگارنگ و قدمت تاريخي و مكان هاي مذهبي آن يكي از جذاب ترين مكان هاي گردشگري است. جاذبه هاي طبيعي خاص مانند قله پيكو ريو به شما اين احساس را مي دهد كه داريد روي ابرها قدم مي زنيد. همچنين نوشيدني هاي اين جزيره نيز از شهرت جهاني برخوردار هستند. جشن هاي سال نو ميلادي اين جزيره يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري اش محسوب مي شود كه ديدنش خالي از لطف و حيرت نيست.

اگر دوست داريد بدانيد محل تولد كريستيانو رونالدو چه جور جايي است حتما به جزيره ماديرا سفر كنيد.



جزيره اوكيناوا- ژاپن

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


جزيره اوكيناوا از توكيو حداكثر 9 ساتت با هواپيما، قايق و اتومبيل فاصله دارد. اوكيناوا بيشتر براي زيبايي ها طبيعي، سواحل، موسيقي و صنايع دستي خود شهرت دارد. براي تجربه سفري بي نظير و فراموش نشدني پيشنهاد مي كنم تعطيلات زمستاني خود را در يكي از تورهاي غواصي جزيره اوكيناوا بگذرانيد. با غواصي در آب هاي جزيره اوكيناوا، چكش ماهي ها را از نزديك خواهيد ديد.

همچنين مي توانيد در ميان ستون هاي سنگي، راه روها و ميدان مركزي Iseki شنا كنيد و يكي از مهيج ترين و اسرارآميزترين نقاط زير آب جهان را تماشا كنيد.

ميزان طول عمر ساكنان جزيره اوكيناوا همراه با جزيره ساردني در درياي مديترانه به عنوان يكي از بالاترين نرخ هاي طول عمر در جهان شناخته مي شود. اگر مي خواهيد راز اين طول عمر بالا را بفهميد حتما به اين جزيره سفر كنيد.



سنت جانز- نيوفاندلند

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


سنت جانز بزرگ ترين شهر استان نيوفانلند و لابرادور است كه همچنين به عنوان يكي از رنگي ترين شهرهاي جهان شناخته مي شود. معمولا شهرهاي رنگارنگ و پرجنب و جوش هميشه در نقاط گرم تصور مي شوند، با اين وجود اقليم سنت جانز به طور معمول سرد و كرخت است، اما اين موضوع دليل نمي شود كه مردم محلي از رنگ كردن خانه هايشان دست بردارند.

 از معماري منحصر به فرد و فرهنگ غني گرفته تا فعاليت ها و رويدادهاي تفريحي متنوع فضاي باز، شهر سنت جانز مكاني عالي در كانادا براي يك بار بازديد به شمار مي رود. زمستان سرد است و برف زيادي مي بارد، پس اين شهر مختص كساني است كه دنبال برف بازي و هواي سرد هستند. همچنين اين بندر مهم، مركز تجاري و صنعتي جزيره نيوفاندلند و قطب ماهيگيري آن است. سنت جانز شرقي ترين مقصد خط راه آهن كانادا و بسياري خطوط هوايي داخلي اين كشور است.



ميانمار

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


ميانمار در تقاطع تمدن هاي بزرگ آسيايي هند و چين روي اقيانوس هند در كنار تايلند واقع شده است. ميانمار يكي از بزرگ ترين و متنوع ترين كشورهاي جنوب شرقي آسياست كه در امتداد جزاير درخشان درياي آندامان در جنوب و سمت راست رشته كوه شرقي هيماليا قرار گرفت است.

ميانمار يكي از مقاصد مرموز و كشف نشده در جهان باقي مانده است؛ سرزمين زيباي نفسگير و جذابي كه به تازگي در جهان مدرن در حال ظهور است. ميانمار كه قبلا به عنوان برمه شناخته مي شد با جنگل هاي انبوه، مسيرهاي پياده روي كوهستاني زيبا، فرهنگ غني (با وجود اقليت هاي قومي متعدد) و استراحتگاه هاي ساحلي، قطعا گوشه اي جذاب از قاره پهناور آسياست؛ جنگل هاي بكر، كوه هاي برف پوش و سواحل بكر همراه با يك ميراث غني و باشكوه 2000 ساله.

 بناهاي ديدني و شهرهاي باستاني گواه يك فرهنگ پرجنب و جوش است كه هنوز 135 گروه مختلف قومي در آن ساكن هستند. ميانمار همچنين پايين ترين  آمار پرونده هاي جرم و جنايت توريستي در جهان را دارد، بنابراين بازديدكنندگان از تعطيلات خود در اين كشور مي توانند مطمئن باشند.



برن - سوييس

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


برن، پايتخت و يكي از پرجمعيت ترين شهرهاي كشور سوييس محسوب مي شود كه از نظر فرهنگي داراي سطح بالايي است. شهر برن در سال 2010، جزو 10 هر برتر جهان از نظر كيفيت زندگي معرفي شده است و مركز تاريخي اين شهر به عنوان ميراث جهاني در يونسكو به ثبت رسيده است. در ضمن اين شهر توسط كوه ها احاطه شده كه همين موضوع سبب به وجود آمدن مناظر پانوراماي خيره كننده اي شده است.

شهر برن در طول زمستان به طرز فوق العاده اي زيبا و ديدني مي شود. خيابان ها و سقف تمام شهر پوشيده از برف مي شوند و سوسوي نور ساختمان هاي شهر و هم چنين عطر گرم غذاهاي اين فصل و برق تماشاي فروشگاه ها منظره اي زيبا مي آفريند.

بازارهاي كريسمس برن از اواخر نوامبر باز مي شوند و كالاهاي ويژه سوييسي، شمع ها، سوغاتي ها و البته نوشيدني هاي خوشمزه اي را به فروش مي رسانند. همچنين پيست اسكيت سواري در ميدان پارلمان يكي ديگر از جاذبه هاي دوست داشتني اين شهر است، با اين وجود اسكي در پارك ها و كوه هاي اطراف شهر هم محبوبيت بالايي دارد.



مونترال- كانادا

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


مونترال يكي از زيباترين شهرهاي قاره آمريكا است كه براي كريسمس چراغاني مي شود. همچنين به خاطر حجم برفي كه شهر را مي پوشاند احساس واقعي زمستان در جاي جاي آن موج مي زند. علاوه بر مكان هاي زيبا، فعاليت هاي تفريحي فضاي باز بي شماري در اين شهر وجود دارد كه مردم محلي و توريست ها را به خود جذب مي كند. در ميان رويدادها و كنسرت هاي مختلف محلي، سيرك du Soleil كه در ماه دسامبر برنامه هاي فراموش نشدني را اجرا مي كند، مانند يك ستاره مي درخشد.

مونترال شهر واقعا زيبايي است كه سراسر آن در طول تعطيلات كريسمس و ماه دسامبر چراغاني مي شود. جشن زمستان مونترال، با مسابقه ها و تفريحات برفي و يخي اش، هر سال از 24 ژانويه تا 8 فوريه برگزار مي شود. اگر از تفريحات پرهيجاني مثل سورتمه سواري، اسكي، تيوب و اين جور چيزها هم خوشتان نيايد، مي توانيد با برف بازي و ساختن مجسمه هاي يخي، يا حتي تماشاي هنرمنداني كه مجسمه هاي يخي مي سازند، سرگرم شويد. همچنين مجموعه مسابقه ها و جشن هاي هيجان انگيزي كه مونترال را چراغاني مي كند، هر سال از 19 تا 29 فوريه برگزار مي شود.



نروژ

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


نروژ مجموعه اي است از هر چيز زيبايي كه ممكن است سر ذوق تان بياورد؛ كوه هاي پرابهت سفيد، جنگل هاي سرسبز و شگفت انگيز، نورهاي شفقي رنگارنگ در دل آسمان و سواحل رويايي كه آبي درياها را منعكس مي كنند. اما زمستان را براي سفر به نروژ پيشنهاد مي كنيم كه بتوانيد شاهد زندگي وال ها باشيد. با سفر به كشور نروژ و ثبت نام در يكي از تورهاي تفريحي آبي، مي توانيد وال هاي كوهان دار اين منطقه را از نزديك تماشا كنيد و ديدني ترين عكس هاي زندگي تان را بگيريد.

 علاوه بر اين شانس ديدن زيبايي هاي ديگر هم داريد از جمله: رفتن به قله اسوولوائر كه به طرز باشكوهي در انعكاس نورهاي شفق شمالي مي درخشد، رفتن به رين كه يك روستاي مختص ماهيگيري است كه هر سال توريست هاي زيادي را به خودش جذب مي كند و در سال 1970، بزرگ ترين مجله نروژ رين را به عنوان زيباترين روستاي اين كشور انتخاب كرد. همچنين مي توانيد به ترومسا، بزرگ ترين شهر در شمال نروژ برويد كه بهترين نقاط براي تماشا و تحسين يكي از اصلي ترين جاذبه هاي اين كشور، يعني شفق قطبي در قطب شمال است.



هال اشتات- اتريش

پيشنهادهاي هيجان انگيز براي سفر زمستاني


اگر مي خواهيد به يكي از رويايي ترين مناطق جهان سفر كنيد حتما در زمستان به هال اشتات برويد. هال اشتات (Hallstatt) دهكده اي كوچك در منطقه سالز كامرگوت (Salzkammergut) در شمال كشور اتريش (Austria) است.

درياچه اي با همين نام (Hallstatter See) در كنار اين شهر قرار دارد. اين شهر همچنين به عنوان ميراث جهاني يونسكو انتخاب شده است.

با توجه به جست و جوهاي باستان شناسي، بقاياي از انسان هاي اوليه و ابزارهاي آنها در اين منطقه يافت شده كه به دوران آهن باز مي گردد. اين دوره تاريخي از عصر آهن را به همين دليل فرهنگ هال اشتات (Hallstatt Gulture) نامگذاري كرده اند. دهكده هال اشتات به خاطر توليد نمك مرغوبش معروف است كه قدمت آن به دوران ماقبل تاريخ بر مي گردد. دهكده هال اشتات داراي جاذبه هاي گردشگري فراواني است و تنوع رنگ هاي محيط طبيعي و نماي زيباي خانه هاي اين دهكده كوچك بسيار رويايي است. هال اشتات شايد زيباترين دهكده زمستاني جهان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد