مزيت سفر به ايران از نظر آمريكايي ها

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

مزيت سفر به ايران از نظر آمريكايي ها

مزيت سفر به ايران از نظر آمريكايي ها



ديدني هاي ايران, آثار تاريخي ايران

ايران در همه جاي دنيا سر زبان هاست

 

يك پايگاه خبري آمريكا طي گزارشي با ذكر 10 مزيت سفر به ايران نوشت: امسال آغاز دوران بي پايان سرازير شدن گردشگان خارجي به ايران است.

 

 پايگاه آمريكايي اي توربو نيوز طي گزارشي نوشت: ممكن است شما در انديشه انتخاب يك مقصد گردشگري منحصر به فرد و جالب توجه باشيد.در اين گزارش 10 دليل ارائه مي كنيم در مورد اينكه چرا شما بايد هر چه زودتر به ترديد هاي خود غلبه كنيد و به ايران سفر كنيد:


1-ايران امن است
آيا سفر به ايران امن است؟ چه شما گروهي به ايران سفر كنيد و چه به صورت انفرادي، چه زن باشيد و چه مرد، چه روز به اين كشور برسيد و چه شب، ايران يك كشور بسيار امن است. من به اتفاق يكي از دوستانم 2 هفته به اين كشور سفر كردم، و به صورت شبانه با اتوبوس از شهري به شهر ديگر رفتم. با توجه به مشاهداتم از آنجايي كه زنان شب هنگام در شهرهاي ايران به راحتي تردد مي كنند، مي توانم به شما اطمينان دهم كه ايران كشوري امن است.


2-ايران در همه جاي دنيا سر زبان هاست
ايران از سوي بسياري از مراجع، به عنوان يكي از محبوبترين مقاصد سفر در سال 2014 معرفي شده است. تنها مي توانم اين را به شما بگويم كه امسال آغاز دوران بي پايان سرازير شدن گردشگان خارجي به ايران است.


3-مهمان نوازي
ايراني ها به دليل فرهنگي كه دارند مردماني مهمان نواز هستند. از تهران تا تبريز، وقتي با ايراني ها آشنا مي شويد، آنها شما را به خانه خود دعوت مي كنند. البته بايد پيش از سفر با سنت تعارف ايراني ها نيز آشنا باشيد، چون ممكن است هنگام پياده شدن از تاكسي، با تعارف راننده مواجه شويد و به دليل بي اطلاعي از اين سنت بدون پرداخت كرايه با او خداحافظي كنيد.


4-تاريخ كهن
پرسپوليس ايران بدون نياز به هرگونه مقدمه اي احتمالا مشهورترين مكان تاريخي ايران است، اما تنها مكان تاريخي اين كشور نيست. از پرشياي باستاني تا ايران مدرن، يك سفر تاريخي طولاني است كه شما مي توانيد با سفر به اين كشور و مشاهده بناهاي تاريخي متعلق به دوره هاي مختلف، آن را تجربه كنيد.


5-معماري ايراني
اگر به يك مسجد، يك كاخ يا يك بازار ايراني سر بزنيد تزئينات ظريف و زيبا را مشاهده خواهيد كرد. فرقي نمي كند در داخل يا خارج يك بناي ايراني باشيد، در هر صورت معماري استادانه ايراني قطعا چيزي است كه شما را به عنوان يك گردشگر جذب مي كند.


6-صنايع دستي
هر يك از استان ها، شهرها و حتي روستاهاي ايران صنايع دستي ويژه خود را دارند. در يزد شما يك ترمه زيبا مي خريد، در تبريز فرش مي خريد و در اصفهان دكورهاي آبي و كاشي هاي زيبا. هر جاي ايران كه سفر كنيد مي توانيد با يك سوغاتي منحصر به فرد به خانه برگرديد.


7-غذاي ايراني
از پسته گرفته تا چاي سياه از زعفران تا كباب، از ميرزاقاسمي تا قرمه سبزي همه اعتياد اور هستند، اما اگر از من در مورد خوشمزه ترين مواد غذايي ايراني بپرسيد، پسته و باقلوا را انتخاب مي كنم. در حالي كه برخي غذاهاي ايراني نظير قرمه سبزي، جنبه ملي دارند و شما مي توانيد در هر جايي آنها را پيدا كنيد، اما بعضي غذاها ويژه مناطق خاصي از ايران هستند، مثل ميرزا قاسمي كه غذاي گيلان است، يا ديزي با گوشت فراوان كه  متعلق به اردبيل است.


8-ارزاني
چه به دليل تحريم ها باشد و چه در نتيجه كاهش ارزش پول ملي، سفر به ايران در حال حاضر بسيار ارزان تمام مي شود. سفر با قطار از تهران به تبريز 8 يورو و سفر با اتوبوس از اردبيل به لاهيجان كمتر از 3 يورو است. هزينه يك شب اقامت در يك هتل 4 ستاره هم حدود 30 يورو است. شما مي توانيد بدون پرداخت هزينه اي گزاف در يك رويال سوئيت اقامت كنيد.


9-فضاي آرام
بر خلاف تصور عمومي، فضاي ايران بسيار آرام است و بر خلاف بسياري از مناطق حداقل در ايتاليا، شما مي توانيد در هر جايي به راحتي عكس بگيريد. ايراني ها بسيار اهل معاشرت هستند و از اينكه سوژه عكس بعدي شما باشند بسيار خوشحال مي شوند.


10-تجربه يك سفر واقعا قابل اعتماد
احتمالا به دليل تحريم ها ايران مبادلات تجاري چنداني با كشورهاي غربي ندارد. ايران مي تواند به محصولات خود و زمينه هاي توليدي مختلف خود از مواد غذايي گرفته تا منسوجات و سراميك ببالد. ايراني ها همچنين به فرهنگ و سنت هاي خود مي بالند. آنها هيچگاه فرصت را براي توضيح اينكه شما ممكن است در مناطق مختلف ايران چه چيزي ببينيد، بخوريد، بشنويد و ... از دست نمي دهند.

منابع: tasnimnews.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد