توالت پيشرفته‌ي بي‌نياز از آب

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

توالت پيشرفته‌ي بي‌نياز از آب

۲/۳ ميليارد نفر از مردم جهان، به توالت‌هاي تميز و بهداشتي دسترسي ندارند و همين موضوع، عامل بيماري‌هاي متعددي در كشورهاي فقير است.

وبسايت وي آر: ۲/۳ ميليارد نفر از مردم جهان، به توالت‌هاي تميز و بهداشتي دسترسي ندارند و همين موضوع، عامل بيماري‌هاي متعددي در كشورهاي فقير است. اما به تازگي، پژوهشگران دانشگاه «كرن‌فيلد» انگليس سيستم جديدي براي توالت طراحي كرده‌اند كه بدون نياز به آب، فضولات انسان را به الكتريسيته و آب تميز تبديل مي‌كند. اين سيستم كه «توالت نانوغشا» نام گرفته، امسال در كشور غنا آزمايش خواهد شد.

جادوي توالت با بسته شدن در آن آغاز مي‌شود. كاسه‌ي توالت با مكانيسمي دوَراني، فاضلاب را به دالان رسوب هدايت كرده و بوي بدش را حبس مي‌كند. فاضلاب از نانوغشاي خاصي رد مي‌شود كه مولكول‌هاي آب را به صورت بخار جدا مي‌‌كند. آب بدون ميكروب و ذرات جامد، به سوي دالان ميعاني مي‌رود كه با نانودانه‌هاي آب‌دوست، لايه‌گذاري شده و درنهايت، در حالت مايع در مخزن جمع مي‌شود. آب حاصل، مناسب شست‌وشو يا كشاورزي است.

ضايعات جامد و ميكروب‌ها، به كمك پيچ ارشميدس به دالان ديگري انتقال مي‌يابند تا سوزانده شده و انرژي حاصل‌ از آن‌ها، صرف تامين نيروي فيلتر نانوغشا و هم‌چنين شارژ گجت‌هايي مثل تلفن همراه شود. خاكستر به‌جامانده آلودگي ندارد و به‌عنوان كود در كشاورزي مصرف مي‌شود.

توالت پيشرفته‌ي بي‌نياز از آب

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد