مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق

مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق

راه اندازي كسب و كار يكي از چالش برانگيزترين و جالب ترين كارهايي است كه شما تا حال انجام داده ايد. اين فرآيند ساده تر از آن چيزي است كه مي پنداريد.
مجله پنجره خلاقيت:

جيسون دمرز: راه اندازي كسب و كار يكي از چالش برانگيزترين و جالب ترين كارهايي است كه شما تا حال انجام داده ايد. اين فرآيند ساده تر از آن چيزي است كه مي پنداريد. اما اگر بخواهيد تنها در پنج يا ده مرحله اين كار را انجام دهيد، فقط آن را دست كم گرفته ايد. اين 50 مرحله براي شروع كسب و كار ضروري هستند؛ اگرچه ممكن است براي راه اندازي برخي كارها بتوان بعضي از اين 50 مرحله را ناديده گرفت يا حتي امكان دارد ترتيب اين مراحل در راه اندازي برخي كسب و كارها كاملا زير و رو شود.

50 مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق
 

اين مراحل را در هنگام راه اندازي كسب و كار خود، با توجه به نيازهاي شغلي تان بيان كنيد:


1-    انگيزه داشته باشيد. اولين قدم براي شما اين است كه انگيزه كارآفرين شدن  را داشته باشيد. البته شمايي كه در حال خواندن اين مقاله هستيد، احتمالا اين انگيزه را داريد.

2-    علاقه داشته باشيد. مالكان كسب و كار اندكي هستند كه بدون علاقه كافي كه به تلاش هايشان جهت دهد، موفق شده اند. چيزي پيدا كنيد كه به آن علاقه داشته باشيد.

3-    به خود آموزش دهيد. شما نيازي به مدرك دانشگاهي نداريد، اما قطعا بايد از خطرها و واقعيت هاي دنياي كسب و كار خبر داشته باشيد.

4-    ايده اي ايجاد كنيد. اين قسمت سخت ماجراست: پروراندن ايده اي كه احتمالا به كسب و كاري موفق بينجامد.

5-    ابتدا در مورد ايده تان تحقيق كنيد. در دنياي وب جست و جو كنيد و ببينيد چه چيزي مي توانيد پيدا كنيد. آيا كسب و كارهاي مشابهي وجود دارند؟

6-    با ديگران صحبت كنيد. از دوستان و خانواده خود بپرسيد كه نظرشان نسبت به ايده شما چيست و در ضمن سعي كنيد كه با روي خوش از انتقادها استقبال كنيد.

7-    ايده تان را توسعه دهيد. ايده پردازي كنيد و مشكلات و مزاياي احتمالي ايده تان را حدس بزنيد.

8-    تحقيق كنيد و برنامه كسب و كار خود را بنويسيد. حالا وقت آن رسيده كه بيشتر درگير ايده كسب و كار خود بشويد. در مورد رقباي خود تحقيق كنيد و برنامه كسب و كار جامعي بنويسيد.

9-    بازار هدف خود را مشخص كنيد. اين طور نيست كه همه مردم بخشي از بازار هدف شما باشند. بازاري مناسب پيدا كنيد.

10-    الگوي مالي خود را ترسيم كنيد. چقدر مي خواهيد هزينه كنيد؟ راه اندازي كسب و كار نيازمند چه مقدار هزينه است؟ چه مقدار سود مي توانيد به دست آوريد؟

11-    الكوي عملكردي خود را ترسيم كنيد. براي حفظ ميزان توليد به چه كساني و چه چيزهايي نيازمند هستيد؟

12-    الگوي كارمندي خود را ترسيم كنيد. مشخص كنيد كه چگونه افرادي را براي شروع كسب و كار خود بايد استخدام كنيد.

50 مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق

13-    الگوي فروش و بازاريابي خود را ترسيم كنيد. اين الگو، الگويي غيرضروري نيست. فروش و بازاريابي چيزي است كه باعث رشد و ترقي كسب و كار شما مي شود.

14-    الگوي رشد خود را ترسيم كنيد. انتظار داريد در سال اول به چه ميزان رشد برسيد؟ سال هاي دوم و سوم چطور؟

15-    ساختاري قانوني براي كسب و كار خود در نظر بگيريد. هر سازه قانوني اي مزايا و معايب خاص خودش را دارد. در مورد بهترين سازه مناسب خود فكر كنيد.

16-    مشخص كنيد كه براي شروع به كار به چه چيزهايي نياز داريد. در مورد افراد، منابع و سرمايه مورد نيازتان فكر كنيد. ايده آل ترين سطح و حداقل سطح را مشخص كنيد.

17-    به شكلي بي طرف خطرات را تحليل كنيد. مشخص كنيد كه تا چه حد ميزان ضرر و خسارت را مي توانيد متقبل شويد.

18-    اگر آماده هستيد، شغل فعلي خود را رها كنيد. اگر همه چيز به نظر خوب مي آيد، دل به دريا بزنيد و تمام وقت خود را به كسب و كارتان اختصاص دهيد.

19-    سرمايه خود را حفظ كنيد. پس اندازتان را بيرون بكشيد، از دوستان تان قرض بگيريد، به دنبال سرمايه گذار باشيد يا سعي كنيد وام خوبي از بانك بگيريد. حتي مي توانيد از تركيبي از اين موارد استفاده كنيد.

20-    به دنبال منابع و كمك باشيد. به يك مركز تحقيق و توسعه كسب و كار بپيونديد و منابع محلي مورد نياز خود را براي كسب موفقيت پيدا كنيد.

21-    به دنبال مشتريان احتمالي بگرديد. چشمان تان را باز كنيد تا افراد يا كسب و كارهايي را كه ممكن است مشتري شما شوند پيدا كنيد. هر چه زودتر اين اتفاق بيفتد بهتر است.

22-    نام تجاري تان را ثبت كنيد. اين مرحله، مرحله اي آسان اما ضروري است.

23-    يك نام كاربري مالياتي ايجاد كنيد. مسووليت خود را در مورد ماليات فراموش نكنيد.

24-    ماليات هاي استاني و بومي را فراموش نكنيد.

25-    هرگونه مجوز يا گواهينامه مورد نياز را تهيه كنيد. ممكن است ثبت كسب و كار شما نيازمند جواز خاصي باشد.

26-    يك يا چند مشاور استخدام كنيد. كارآفرينان باتجربه اي را پيدا كنيد كه مي توانند در مراحل بعدي به شما كمك كنند.

27-    مكان هاي مناسب و كليدي را براي كسب و كارتان پيدا كنيد.

28-    برندي منحصر به فرد ايجاد كنيد. مشخص كنيد كه چه چيزي باعث منحصر به فرد شدن كسب و كارتان مي شود.

29-    شروع به ايجاد برندي شخصي كنيد.

30-    محصول يا خدمات خود را مورد آزمايش قرار دهيد. اگر مايل هستيد آن را يك نمونه بناميد. اگر نمونه اي نداريد، بايد به وجود بياوريد.

50 مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق

31-    فروشندگان، تامين كنندگان و شركاي كليدي را مشخص كنيد.

32-    مسووليت هاي كارفرماي خود را ياد بگيريد و اعمال كنيد. شايد مجبور شويد امتيازها و مزايايي براي او در قبال اين آموزش ها در نظر بگيريد.

33-    اولين كارمندان خود را استخدام كنيد. حداقل تعداد كارمندان مورد نياز براي راه اندازي كسب و كار را استخدام كنيد.

34-    الگوي منابع انساني و فرهنگ شركتي را ترسيم كنيد. چند دستورالعمل ايجاد كرده و كارمنداني را استخدام كنيد كه به آنها پايبند باشيند.

35-    شروع به فروش كنيد. بيرون برويد و نمونه هايي از محصولات تان را به فروش برسانيد.

36-    وب سايتي راه اندازي كنيد. هر چه زودتر بايد حضور آنلاين خود را ثبت كنيد.

37-    كمپين بازاريابي ديجيتالي ايجاد كنيد. بازاريابي ديجيتالي روشي ارزان، ساده و كارآمد است. سئو، بازاريابي محتوا و شبكه هاي اجتماعي محل مناسبي براي شروع كار هستند.

38-    هرجا كه مي رويد، روابطي ايجاد كنيد. ملاقات با مردم را مدنظر قرار دهيد. شما هيچ گاه نمي دانيد فردي كه در كنارتان نشسته ممكن است به بهترين مشتري شما تبديل شود.

39-    حداقل يك مشتري قابل اعتماد و طولاني مدت به دست آوريد.

40-    از تخفيف ها براي جذب مشتريان جديد استفاده كنيد. در مراحل اوليه شناسايي مشتريان جديد مهم تر از سوددهي كسب و كار است.

41-    از بازخورد مشتريان درس بگيريد و تغييراتي در محصولات يا خدمات خود اعمال كنيد.

42-    در صورت لزوم كارمندان بيشتري استخدام كنيد. اگر آمادگي داريد، گروه خود را گسترش دهيد.

43-    عملكردهاي خود را تغيير دهيد تا كارآمدتر شويد. هيچ برنامه عملي اي كامل نيست. روش هايي براي بهبود آن پيدا كنيد.

50 مرحله تا ايجاد يك كسب و كار موفق

44-    با استفاده از ابزارهاي امنيتي مطمئن شويد كه جريان مالي مثبتي داريد.

45-    استراتژي فروش خود را مورد بررسي قرار دهيد.

46-    استراتژي بازاريابي خود را مورد بررسي قرار دهيد.

47-    براي توسعه زيربنايي خود سرمايه گذاري كنيد. هرچه را باعث رضايت بيشتر مشتري مي شود بهبود ببخشيد.

48-    اطلاعات بيشتري در مورد صنعت خود به دست بياوريد. نگاهي به رقباي خود داشته باشيد و در كنفرانس هاي مربوط به صنعت خود شركت كنيد.

49-    به يك راهبر فكري تبديل شويد. با برگزاري همايش، نوشتن مقالات و ميزباني وبينارها (سمينارهاي مجازي) خود را به عنوان يك قدرت به ديگران بنمايانيد.

50-    پيشرفت خود را ارزيابي كرده و با توجه به آن، برنامه كسب و كار خود را تنظيم كنيد. بسنجيد كه در نظر داشتيد طي يك مدت خاص به چه ميزان پيشرفت برسيد و در واقع به چه چيزي رسيده ايد و با توجه به آن انتظارات خود را نسبت به دوره هاي زماني بعدي تنظيم كنيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد