غذاي ايراني طرز تهيه شيرين پلو

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

غذاي ايراني طرز تهيه شيرين پلو

طرز تهيه شيرين پلو



نحوه پخت شيرين پلو, طرز پخت شيرين پلو


مواد لازم :

 برنج  1 كيلو
 مرغ 1 عدد متوسط
خلال بادام  100 گرم
 خلال پسته 50 گرم
خلال نارنج يا پرتقال نيم كيلو
شكر يك كيلو
زعفران ساييده يك قاشق
روغن،فلفل،نمك به مقدار لازم


طرز تهيه:
از روز قبل خلال پرتقال يا نارنج را دو سه بار در آب جوشانيده و داخل آب سرد ميريزيم و حدود دو سه بار آب آن را عوض مي كنيم تا تلخي آن گرفته شود. سپس آن ها را در صافي ميريزيم تا آبش گرفته شود. شكر را با سه ليوان آب مي جوشانيم و از صافي رد كرده خلال را داخل شربت مي ريزيم تا چند جوش بزند و مغز خلال شيرين شود. مرغ را پس از شستن و تميز كردن ميگذاريم تا بپزد. آب مرغ را صاف كرده با دو سه قاشق روغن و يك ملاقه از شربت خلال مخلوط كرده زعفران را اضافه كرده مرغ را قطعه قطعه كرده و استخوان هاي آن را مي گيريم.


برنج را آبكش كرده و ته ديگ را دو سه قاشق روغن و نصف استكان آب ميريزيم. نيمي از برنج آبكش شده را داخل ديگ ريخته مخلوط خلال را از داخل شربت بيرون آورده و روي برنج ميريزيم و نيمي از خلال بادام را شسته و روي خلال نارنج يا پرتقال مي ريزيم. دو سه كفگير از برنج را روي خلال ها پاشيده و قطعات مرغ را روي برنج قرار ميدهيم و بقيه برنج را روي مرغ مي ريزيم و روي حرارت قرار داده با كمي شربت و زعفران و روغن كافي روي سطح برنج را بپوشانيد و سپس حدود يك ساعت صبر كنيد تا برنج دم بكشد.

نكته ها و گفته ها:
شيرين پلو هميشه يكي از اجزاي سفره ي رنگين جشن عروسي يا مهماني هاي بزرگ است و كمتر پيش مي آيد كه يگانه پلو سر سفره باشد. به اين دليل درست كردن آن را معمولاً در تخصص آشپزهاي حرفه اي مي دانند، ولي واقعيت اين است كه تهيه ي شيرين پلو از پلو هاي ديگر دشوارتر نيست.

توجه:
مواد اين پلو بايد فرد اعلا باشد ، وگرنه درست كردن آن نقض غرض خواهد بود.
شيرين پلو معمولاً با مرغ و گاهي با گوشت بره همراه است.
مقدار مرغ يا گوشت براي اين دستور حدود يك كيلو است.

 

منبع : ashpazi.blog.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد