7 نكته براي عكاسي در سفر

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

7 نكته براي عكاسي در سفر

7 نكته براي عكاسي در سفر



عكاسي در سفر

 ترفند هايي براي عكاسي در سفر

 

در اين مطلب 7 نكته در مورد عكاسي به شما خواهيم گفت. تكنيك Dutch Tilt چيست؟ چگونه به عكس عمق دهيم؟ چگونه مردم در حال عبور از عكس را حذف كنيم؟ همه اين نكته ها و حقه هاي بيشتر را در ادامه خواهيد خواند.

تكنيك شيب هلندي را امتحان كنيد
اين يك حقه با دوربين است كه بايد با صرفه جويي و احتياط از آن استفاده كنيد، چرا كه مي تواند كليشه اي باشد، اما اگر با اين تكنيك از ساختمان بلندي در بالاي سر خود عكس بگييد عكس خوبي خواهدشد. به جاي اينكه ساختمان را به صورت صاف در كادر قرار دهيد، دوربين را با زاويه تقريبا 45 درجه بچرخانيد، به اين تكنيك در دنياي فيلمبرداري تكنيك شيب هلندي مي گويند. با اين كار ساختمان مقدار بيشتري از كادر را در بر مي گيرد و كمي هيجان چاشني عكس مي شود.

مردم را از عكس حذف كنيد
آيا حركت و تعدد مردم در مكان هاي معروف مزاحم عكاسي تان مي شود؟ يك فيلتر كاهنده نور ND و يك سه پايه با خود همراه داشته باشيد. حال مي توانيد با عكاسي با سرعت پايين مردم را به شكل هاله هايي رنگي نشان دهيد و تقريبا آنها را از عكس محو كنيد و همچنين نور خوبي هم در عكس داشته باشيد.


عمق عكس را افزايش دهيد
براي اينكه عمق ميدان عكس را بيشتر كنيد، از لنز وايد استفاده كنيد، ديافراگم را نزديك به 22/f بگذاريد و روي نقطه اي نزديك به يك سوم جلوي كادر قرار دهيد. اگر در عكستان افق وجود دارد روي نقطه Hyperfocal فوكوس كنيد تا بيشترين محدوده فوكوس ممكن را داشت باشيد.

 

از لنز بسيار وايد استفاده كنيد
وقتي مي خواهيد از يك معماري عكس بگيريد حواستان به آب باشد وقتي از لنز وايد استفاده مي كنيد تصوير آن بنا در آب مي تواند پيش زمينه بسيار زيبايي براي عكس باشد. اگر آب در حركت است مي توانيد با عكاسي با سرعت شاتر پايين تصوير بهتري از بنا را در آب ايجاد كنيد، البته در زمان استفاده از چنين تكنيكي بايد از فيلتر ND استفاده كنيد تا عكس بيش از حد روشن نشود.


سري هم به بازار بزنيد
دنبال اجناس شبيه هم و كنار هم باشيد، روي آنها زوم كنيد و آنها را كنار هم در كادر قرار دهيد. براي اين نوع عكاسي نورپردازي از طرفين، بهترين نور است.

 

شكار پيش زمينه
وقتي مي خواهيد از مكان هاي معروف و نمادهاي شهرها عكس بگيريد به كادربندي عكستان بيشتر فكر كنيد. سعي كنيد پيش زمينه اي در عكس ايجاد كنيد تا آن نماد يا ساختماني كه مي خواهيد نشان دهيد را بهتر جلوه دهد يا زاويه اي پيدا كنيد كه پس زمينه بهتري به شما مي دهد.


لنزهاي Prime
عصر، دوربين خود را در خانه نگذاريد. يك لنز پرايم Prime يا ثابت روي دوربين خود ببنديد. لنز 8.50 mmf، 1 لنز ايده آلي است. در تاريكي با بازترين ديافراگم ممكن عكس بگيريد. مقدار ISO را بالا انتخاب كنيد تا نيازي به فلاش يا سه پايه هم نداشته باشيد. با اين كار بوكه هاي زيبايي هم ايجاد مي شود. (بوكه، نورهايي در پس زمينه است كه به شكل هاله هايي رنگي و دايره اي شكل در عكس ظاهر مي شوند.)

منبع:هفته نامه زندگي مثبت

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد