10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال 2015

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال 2015

اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال 2015

سال جاري ميلادي كه يكي از بهترين سال هاي اخير در توسعه علم و فناوري بوده است،روزها پاياني خود را طي مي كند و حدود ۳ يا ۴ روز ديگر به پايان خواهد رسيد.
وب سايت زوم تك - دانيال حجاري: سال جاري ميلادي كه يكي از بهترين سال هاي اخير در توسعه علم و فناوري بوده است،روزها پاياني خود را طي مي كند و حدود ۳ يا ۴ روز ديگر به پايان خواهد رسيد.

پيش از اين نيز ياهو به انتشار ۱۰ كلمه پر مخاطب دنياي فناوري در سال ۲۰۱۵  پرداخته بود و حالا نوبت به دنياي علمي و اكتشافات رسيده است.در اين سال دستاوردهاي زيادي نصيب جامعه بشري گرديد كه سايت ياهو به يادآوري ۱۰ كشف و توسعه هيجان‌انگيز در اين دنيا در سال جاري ميلادي پرداخته است.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵

تصاوير نيوهورايزنز از پلوتو

حدود ۶ ماه پيش بود كه كاوشگر نيوهورايزنز سفر ۹ ساله خود را به پايان رساند و تا ارتفاع ۱۲ هزار و ۵۰۰ كيلومتري سطح سياره كوتوله پلوتو پرواز و سپس به سرعت كار ارسال تصاوير از اين سياره را شروع كرد،اما فاصله بسيار زياد سبب شد سرعت انتقال داده تنها يك تا دو كيلوبايت در ثانيه باشد و از اين رو ۱۶ ماه طول مي‌كشيد تا كار ارسال تصاوير صورت گيرد.

اما در نهايت اين كار با موفقيت صورت گرفت و عكس هاي با كيفيت دريافت شده از اين كاوشگر درك انسان را در مورد اين سياره كوتوله، كه در انتهاي منظومه شمسي قرار دارد، تغيير داده‌ اند.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵


كشف اولين آنتي‌بيوتيك پس از نزديك به سه دهه

در زمان هاي خيلي دور و زماني كه آنتي بيوتيك ها موجود نبودند، حتي عفونت‌ هاي بسيار كوچك انسان ها را از پاي در مي آوردند.از طرفي جراحي‌هاي كوچك امروزي در آن زمان بسيار خطرناك بودند.

آنتي‌بيوتيك‌ها تغيير و تحولي اساسي در اين دنيا به وجود آوردند،اما آخرين نمونه آن‌ها در سال ۱۹۸۷ كشف شده بود.

اما پس از كشف تيكسوباكتين (Teixobactin) كه نخستين آنتي‌بيوتيك در ۲۸ سال گذشته است، نگراني‌ها را در مورد اين كه جهان در عصر پس از آنتي‌بيوتيك قرار گرفته، كاهش پيدا كرد.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵


ابداع سوخت از دي‌اكسيدكربن و آب توسط آئودي

اين كمپاني خودروساز آلماني براي كمك به محيط زيست پاك در سال جاري ميلادي دست به كار شد و اين رو راهي را براي توليد سوخت ديزلي با استفاده از دي‌اكسيدكربن و آب كشف كرد.
در اين فرآيند بخار با استفاده از الكتروليز به هيدروژن و آب تجزيه شده و بعد از آن هيدروژن به دي ‌اكسيدكربن واكنش نشان داده و مايعي توليد مي‌كند كه مي‌تواند به شكل سوخت تصفيه شود.

انتظار مي رود اين فرآيند كه هنوز در مراحل اوليه آزمايش به سر مي برد،به يك منبع اساسي براي توليد سوخت هاي آينده تبديل شود.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵


افزايش اميد به درمان اچ‌-آي-‌وي

آزمايش موفق يك تركيب جديد بر روي ميمون‌ها،اميدها به توليد يك واكسن موثر براي اين بيماري را افزايش يافت. طي آزمايش ياد شده ميمون‌هايي كه تركيب eCD4-lg به آنها تزريق شده بود،حتي با وجود قرار گرفتن در معرض دوزهاي بالاي اين ويروس طي هشت ماه، به آن مبتلا نشدند. اين دارو همچنين بر روي ويروس انساني اچ‌-آي-‌وي نيز آزمايش شد.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵


آمريكا به انجام تحقيقات بر روي شامپانزه‌ ها پايان داد

اگرچه اين حيوان از نظر ساختار بدن شبيه ترين حيوان روي كره زمين به انسان است،اما آمريكا به طور رسمي اعلام كرد كه ۵۰ حيوان باقي مانده را به پناهگاه خواهد فرستاد و ديگر آزمايشي بر روي باقي مانده اين حيوانات صورت نخواهد گرفت.اين حيوان در آستانه انقراض است و ادامه آزمايش بر روي آن ها حيات آن ها را به طور كلي از بين خواهد برد.

گفتني است از ۲ سال پيش هيچ درخواستي براي تحقيق بر روي اين حيوانات وجود نداشته است.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵


انجام پيچيده ‌ترين پيوند صورت

پيچيده ‌ترين و طولاني ‌ترين پيوند صورت بر روي يك آتش نشان آمريكايي در نيويورك صورت گرفت.حدود ۱۴ سال پيش يك سقف در حال سوختن روي پاتريك هارديسون برگشت و پس از ذوب كردن ماسك وي، گوش، پلكها و پوست سرش را از بين برد،اما حالا وي در وضعيت خوبي به سر مي برد.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵


كشف نسخه دوم سياره زمين

دانشمندان موفق به كشف شبيه ‌ترين سياره به زمين تاكنون شدند كه در اطراف يك ستاره كه تنها چهار درصد از خورشيد بزرگتر است گردش مي كند.همچنين خود سياره تنها ۱.۶ برابر اندازه زمين است.

جالب تر اين است كه مدار آن دقيقا در منطقه قابل سكونت است كه آب مايع مي‌تواند در آن شكل بگيرد و از اين رو احتمالات درباره وجود حيات بر روي آن بالا رفته است.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵



ورود ساعت هاي هوشمند به بازار

اپل حدود ۹ ماه قبل و سامسونگ حدود ۲ ماه قبل از ساعت هاي هوشمند خود رونمايي كردند.اين ساعت ها كمك زيادي به كاربران مي كنند كه از جمله آن ها مي توان به خدمات ردياب تناسب اندام، دستيار شخصي و ادغام بي‌ سيم با گوشي هوشمند اشاره كرد.اين گجت هاي پوشيدني تمامي فعاليت هاي بدن انسان را كنترل مي كنند.

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵



شركتهاي فناوري به نشر روي آوردند

شركتهاي بزرگ فناوري شبكه‌هاي محتوايي جديد را راه ‌اندازي كردند.‌در اين اقدام سرويس مقالات فوري (Instant Articles) شركت فيس‌بوك، لحظات (Moments) توئيتر و AMP گوگل با هدف تغيير استفاده از محتوا از طريق حذف نياز به خروج از پلت‌فرم در فيس‌بوك و توئيتر و تقليل دادن اهميت تبليغات در گوگل راه‌اندازي شدند.

كشف آب در مريخ

10اتفاق و كشف علمي هيجان انگيز در سال ۲۰۱۵

و اما هيجان انگيزترين مورد در سال جاري ميلادي زماني بود كه ناسا اعلام كرد آب مايع در مريخ جريان دارد.بيشتر اين آب به نظر مي‌رسد كه در زير سطح قرار دارد و به نظر مي‌رسد كه به شدت شور باشد. اين يافته‌ها قوي ‌ترين نشانه از وجود حيات در گذشته سياره مريخ است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد