آكواريوم برتر دنيا را بشناسيد +عكس

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

آكواريوم برتر دنيا را بشناسيد +عكس

آكواريوم برتر دنيا را بشناسيد +عكس

رخدادهاي برتر سال 2015 در قاب تصاويربراي توصيف تماشاي زندگي دريايي از طريق آكواريوم‌هاي مدرن، تنها مي‌توان كلماتي مانند فراموش‌نشدني، جادويي و لذت‌بخش را به كار برد.
وبسايت باشگاه خبرنگاران: رخدادهاي برتر سال 2015 در قاب تصاويربراي توصيف تماشاي زندگي دريايي از طريق آكواريوم‌هاي مدرن، تنها مي‌توان كلماتي مانند فراموش‌نشدني، جادويي و لذت‌بخش را به كار برد. تصور كنيد كه چه طور يك آكواريوم نه چندان بزرگ ۵۰۰ ليتري در يك مركز تجاري، مسافران زيادي را به خود جذب مي‌كند. حال اگر اين آكواريوم در ابعادي خيلي بزرگتر و در حد يك ميليون ليتر گنجايش داشته باشد و كوسه‌ها، لاك‌پشت‌ها، پنگوئن‌ها و گونه‌هاي مختلف جانوران دريايي در آن زندگي كنند، تا چه ميزان مي‌تواند ديدني و جذاب باشد. با ما همراه باشيد تا در اين مقاله ۷ آكواريوم برتر دنيا را به شما معرفي كنيم:
 
۱.آكواريوم  بزرگ ليسبون، پرتغال

اين آكواريوم يا بهتر است بگوييم Oceanarium (يك آكواريم بسيار بزرگ از آب دريا كه در آن از جانوران دريايي براي مطالعه و بازديد عمومي استفاده مي‌شوند) كه بزرگترين نمونه در اروپاست، در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده است. آكواريوم ليسبون را يك مخزن مركزي با اندازه‌هاي ۲۳x ۳۲ متر با حجمي حدود ۰۰۰ ۵ مترمكعب و ۴ مخزن كوچكتر در اطراف آن تشكيل مي‌دهند، كه با جانوراني از اقيانوس‌هاي آرام و اطلس به همراه ماهي‌هاي قطب شمال و جنوب پر شده است. در كل، آكواريوم داراي بيش از ۸ هزار جانور دريايي و ۵۰۰ گونه از گياهان است.

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير
 


۲.آكواريوم Aqwa، پرت (Perth)، استراليا

آكواريوم پرت به سبب داشتن جانوران دريايي بومي استراليا كه از سواحل غربي استراليا جمع‌آوري شده‌اند، مورد توجه قرار گرفته است. آكواريوم اصلي(گنجايش ۳ ميليون ليتر)، داراي ابعاد ۴۰ در ۲۰ متر و عمق ۴.۵ متر است. اغلب بازديدكنندگان مجذوب تونل زيرآبي ۹۸ متري آن مي‌شوند كه از طريق ديوارهاي شفاف آن مي‌توانند گونه‌هاي مختلف جانوران دريايي از جمله كوسه‌ها، لاك‌پشت‌ها، ستاره‌هاي دريايي، خوك‌هاي آبي و صخره‌هاي مرجاني بسيار زيبا را ببينند.

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير



۳.آكواريوم L’Oceanogràfic، والنسيا، اسپانيا

اين آكواريم كه در قلب شهر مدرن و هنري والنسيا واقع شده است، بزرگترين پارك اقيانوس‌شناسي اروپا است و در فضاي باز قرار دارد. مساحت آن در حدود ۱۱۰ هزار مترمربع است. ساختمان اصلي، شكلي شبيه به نيلوفر آبي دارد و توسط معمار برجسته Felix Candela طراحي شده است. ۴۵۰۰ گونه‌ي متفاوت از ماهي‌ها و جانوران دريايي كه اكو سيستم درياي مديترانه، قطب شمال و جنوب و درياهاي گرمسيري را تشكيل مي‌دهند، در آكواريوم Loceanografic زندگي مي‌كنند.

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير



۴.آكواريوم Okinawa Churaumi، اوكيناوا، ژاپن

پيش از ساخته شدن آكواريوم آتلانتا، اين اكواريوم بزرگترين آكواريوم از اين نمونه به شمار مي‌رفت. آكواريوم اوكيناوا چورامي (Okinawa Churaumi ) كه خيلي خوب زندگي دريايي در جزاير ژاپني را به نمايش مي‌گذارد، داراي سه منطقه است. ابتدا بازديدكنندگان با آب‌هاي كم‌عمق و صخره‌هاي مرجاني رو به رو مي‌شوند و به تدريج به سمت قسمت‌هاي عميق‌تر اكواريوم و موجودات زنده در جريان گرم كورشيو پيش مي‌روند و سپس به جانوران قسمت‌هاي عميق‌تر مي‌رسند كه معمولا كمتر ديده مي‌شوند.
 
۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير



۵.آكواريوم Aquadom، برلين، آلمان

اين اكواريوم كه در هتل ۵ ستاره‌ راديسون بلو ( Radisson Blu) برلين ساخته شده است، يكي از جذاب‌ترين نمونه‌ها در دنياست. يك لوله‌ي استوانه‌اي شكل با ارتفاع ۲۵ متر و قطر خارجي ۱۱ متر. حجم آكواريوم نزديك به ۱ ميليون‌متر آب است و بيش از ۲۶۰۰ ماهي‌ از ۵۶ نوع مختلف در آن زندگي مي‌كنند. درون اين آكواريوم استوانه‌اي يك آسانسور دو طبقه‌ شيشه‌اي وجود دارد كه به آرامي بازديدكنندگان و گردشگران را از طبقه‌ي همكف تا بالاي آكواريوم و زير يك گنبد شيشه‌اي بزرگ بالا مي‌برد. ظرفيت اين آسانسور ۳۰ نفر است.
 
۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير



 ۶.آكواريوم دبي،امارت

در آكواريوم غول‌پيكر دبي ۳۳۰۰۰ ماهي و جانور دريايي از ۸۵ گونه‌ي مختلف زندگي مي‌كنند. پنجره‌‌ي عظيم مشاهده‌ي آن، سبب شده است كه اين آكواريوم ركود ” بزرگترين پنل آكريليك ” در دنيا را در كتاب ركوردهاي گينس به نام خود ثبت كند، ابعاد آن ۳۲.۸۸x۸.۳ متر است و ضخامت آن ۷۵۰ ميلي‌متر است.  همچنين از طريق تونل آن نيز مي‌توانيد گونه‌هاي مختلف جانوران دريايي را از نزديك مشاهده كنيد. آكواريوم دبي جزئي از مركز خريد (دبي مال) است كه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد.

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير



۷. آكواريوم Georgia، آتلانتا، آمريكا

اين آكواريوم با حجمي بيش از ۳۱ هزار مترمكعب و داشتن بيش از ۱۰۰ هزار موجود از اعماق دريا، بزرگترين آكواريوم در دنيا نام گرفته است. شكل ساختمان شبيه به يك كشتي كروز است كه به ۶۰ آكواريوم جدا تقسيم مي‌شود. بزرگترين بخش كه در حدود سه‌چهارم از كل را در برمي‌گيرد، محل زندگي دو كوسه نهنگ است كه بزرگترين نوع ماهي در اقيانوس هستند. آكواريوم آتلانتا نه تنها يك مركز تفريحي پرطرفداري است و بيش از ۲ ميليون نفر از آن بازديد كرده‌اند، بلكه يك مركز مهم براي تحقيقات اقيانوس‌شناسي نيز به شمار مي‌رود.

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير

۷ آكواريوم برتر دنيا +تصاوير
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد