زيبايي گردنه حيران، حيران تان ميكند!

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

زيبايي گردنه حيران، حيران تان ميكند!

از ديدن مناظر انسان حيران مي ماند كه آيا اينجا قسمتي از دنيا است يا قطعه اي از بهشت. همه گردشگران و ايرانگردان بايد در سفر هاي خود اين منطقه را در ذهن داشته باشند كه نبايد از آن به سادگي گذشت.

وب سايت سيري در ايران: حيران، نام روستايي است در شهرستان آستارا واقع در استان گيلان. جمعيت رسمي اين روستا حدود ۷۰ خانوار است.

اين روستا به دليل زيبايي طبيعي آن، به عنوان يكي از منطقه‌ هاي نمونه گردشگري در ايران به شمار مي ‌رود و با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب در ساليان اخير، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و ساخت و ساز بنا هاي تفريحي و گردشگري در آن افزايش يافته ‌است.

گردنه حيران

از مهمترين جاذبه ‌هاي گردشگري اين روستا ، گردنه حيران است كه در مسير راه ارتباطي آستارا – اردبيل قرار گرفته ‌است . اين گردنه كه آخرين منطقه حفاظتي استان گيلان مي‌ باشد ، از يك طرف مشرف به كوه ‌هايي است كه پوشيده از جنگل ‌هاي انبوه ‌است و از سويي مشرف به دره ‌اي نه چندان عميق كه از ميان آن رود ارس عبور مي ‌كند اين رود تعيين كننده مرز ايران و كشور آذربايجان است.

اين گردنه در بيشتر زمان ها در زير پوششي از مه قرار دارد و از نظر طبيعي دره ‌ها و كوهپايه ‌هاي آن ، پوشيده از گل ‌ها و گياهان جنگلي و مرتعي هستند.

شايد توصيف شكوه حيران از زبان آنوبانيني ناشدني باشد ؛ ولي بي شك نام اين گردنه زيبا و كم نظير خود بيان كننده شكوه و عظمتي است كه انسان در اين منطقه احساس مي كند . از ديدن مناظر انسان حيران مي ماند كه آيا اينجا قسمتي از دنيا است يا قطعه اي از بهشت. همه گردشگران و ايرانگردان بايد در سفر هاي خود اين منطقه را در ذهن داشته باشند كه نبايد از آن به سادگي گذشت.

بي ‌شك مي ‌توان حيران را از زيباترين مناطق سرسبز ايران دانست. كوهنورداني هم كه عازم اردبيل مي‌ شوند مي ‌توانند زيبايي ‌هاي اين منطقه را با كوهپايه ‌هاي سبلان مقايسه كنند و يا با عبور از آن ، خستگي صعود را در شب سرد زمستاني فراموش كنند.

 گردنه حيران تقريباً بيشتر مواقع در زير ابرى از مه پنهان است ، دره ‌ها و كوهپايه‌ هاى پوشيده از گل‌ ها و گياهان جنگلى و مرتعى و گاو هايى كه در حال چرا هستند با چشم ‌انداز زيبايى از كندو هاى عسل ، اولين جلوه ‌هايي است كه به چشم هر رهگذري مى ‌آيد و آن را فريفته خود مى ‌كند .

 مسير رويايى و زيباى گردنه حيران از يك طرف مشرف به كوه هايى است كه پوشيده از جنگل هاى انبوه است و از طرف ديگر مشرف به دره اى نه چندان عميق كه از ميان آن رود ارس عبور مى كند و تعيين كننده مرز ايران و آذربايجان است . گردنه حيران تقريباً بيشتر مواقع در زير ابرى از مه پنهان است.

امكانات و تسهيلات تفريحي، گردشگري، حمل و نقل، اسكان و … : اين منطقه داراي مناظر بكر طبيعي مي باشد و نصف جنگل ها و مراتع آن متعلق به ايران و نيم ديگر در كشور جمهوري آذربايجان قرار دارد. سازمان جنگلداري استان امكانات تفريحي و گردشگري را ايجاد كرده و همچنين تله كابين در حال نصب بر روي اين منطقه مي باشد.

آب و هوا: تابستان معتدل و زمستان سرد و كوهستاني

آدرس: جاده اصلي اردبيل به آستارا – ابتداي تونل اردبيل تا 5 كيلو متري آستارا، فاصله تا مركز شهر ، 40 كيلومتر

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

گردنه حيران

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد