در يك روز همه‌ي كارها را سر و سامان دهيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

در يك روز همه‌ي كارها را سر و سامان دهيد

يكي از بي ضرر ترين كارهايي كه از لحاظ شخصي مي توانيد بكنيد اين است كه سرتان را بيش از حد مشغول كنيد. اما متأسفانه همين كار يكي از بدترين كارهايي است كه مي توانيد در حق كسب و كارتان انجام دهيد.
وب سايت ديجياتو - پيام اديب: يكي از بي ضرر ترين كارهايي كه از لحاظ شخصي مي توانيد بكنيد اين است كه سرتان را بيش از حد مشغول كنيد. اما متأسفانه همين كار يكي از بدترين كارهايي است كه مي توانيد در حق كسب و كارتان انجام دهيد. اطمينان خاطري كه اين مشغله ي زياد و نشانه ي موفقيت دانستن آن در شما به وجود مي آورد، در نهايت كيفيت تعاملات، خدمات و سلامتي تان را با كاهش مواجه مي كند. تبديل شدن به پر مشغله ترين كارآفرين در ميان جمع دوستان و آشنايان، مسابقه اي تسليحاتي است كه نبايد سعي كنيد پيروزش باشيد.

اما يكي از چاره هاي اين مشكل مي تواند خالي گذاشتن يك روز از تقويم كاري باشد. يكي از بهترين كارهايي كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه به صورت منظم ۴ تا ۱۲ ساعت از وقت خود را به بهبود شرايط ذهني تان اختصاص دهيد.

چرا بايد در تقويم كاري خود، يك روز را خالي نگه داريم؟

 در اين فرصت زياد به تلفن جواب ندهيد، پاسخگويي به ايميل ها را متوقف و جلسات خود را به وقت ديگري موكول كنيد.

اين روز خالي، تعطيلي محسوب نمي شود، بلكه روز تفكر، افزايش بازده و تعادل شخصي است. از جمله كارهايي كه مي توانيد در اين روز انجام دهيد اينها را مي توان نام برد:
  •     طرح كسب و كار خود را تعديل كنيد
  •     به مطالعه ي مطالب مهم و عقب افتاده بپردازيد
  •     با هدف برقراري ارتباط مجدد با مشتريان سابق خود تماس بگيريد
در نظر گرفتن اين روز در ابتدا ممكن است برايتان كمي عجيب و غريب باشد، اما كم كم به بخشي جدايي ناپذير از كسب و كارتان تبديل خواهد شد. اما چطور بايد چنين كاري كرد؟

برنامه ريزي: شما بايد روز خالي خود را از قبل تعيين كنيد؛ به ويژه اگر افراد ديگري هستند كه برنامه شان به برنامه ي روزانه ي شما بستگي دارد. هيچ كاري به اين زمان اختصاص ندهيد.

آن را مثل جلسات هميشگي تنظيم كنيد تا وقت خالي خود را جدي بگيريد. ديدن اين روز در تقويم كاري تان باعث مي شود منتظر آن روز باشيد و برايش لحظه شماري كنيد.

چرا بايد در تقويم كاري خود، يك روز را خالي نگه داريم؟

تعهد: ممكن است وسوسه شويد يكي دو كار ساده را نيز در اين زمان انجام دهيد، اما حتي يك عقب نشيني كوتاه از اين تعهد و پرداختن به مشغله هاي معمول روزانه مي تواند شما را از اين حال و هوا خارج كند.

در عوض، طوري به برنامه ي خود متعهد بمانيد كه گويي به واي فاي يا شبكه ي موبايل دسترسي نداريد يا مثلاً وقت خود را با كسي مي گذرانيد كه برايتان بسيار عزيز است. به عبارت ديگر، دفتر كار شما در اين روز بسته است.

استفاده ي حد اكثري: همين كه مي دانيد روزتان آزاد است، فرصت ها و ايده هاي تازه اي به ذهن شما راه خواهند يافت.

به ياد داشته باشيد، اين روز براي استراحت نيست، بلكه قرار است در آن به دور از تعهدات خارجي، منابع ذهني خود را دوباره متمركز كنيد.

در اين فرصت مي توانيد مطالعه ي كتاب هاي نيمه تمام را به پايان برسانيد، براي تفكر به پياده روي برويد و با مشترياني كه مدتي است از آنها خبر نداريد مجدداً ارتباط برقرار كنيد.

از طرف ديگر اين روز زمان مناسبي است براي آنكه استراتژي خود را مورد بازبيني قرار دهيد و استراتژي تازه اي بچينيد، ابزار هاي خود را مجدداً تعريف كنيد و خود را به اين استراتژي ها و ابزار ها پايبند سازيد.

اين كار مثل اين است كه با اختصاص زماني مناسب، تبر خود را براي ادامه ي مبارزه تيز كنيد، تا بتوانيد جنگجوي اثرگذار تري باشيد.

چرا بايد در تقويم كاري خود، يك روز را خالي نگه داريم؟

مشغله ي بيش از حد قاتل خاموش كسب و كار شماست. شما با گنجاندن فضايي خالي در برنامه ي پر مشغله ي خود قادر خواهيد بود به كارهاي نيمه تمام و عقب افتاده رسيدگي و در عين حال نيروي ذهني لازم براي ادامه ي مؤثر راه را در خود متمركز كنيد. ناگفته نماند كه اجراي اين توصيه به كمي جسارت نياز دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد