پيش بيني موفقيت علمي كودك با انجام تست كشمش

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

پيش بيني موفقيت علمي كودك با انجام تست كشمش

پيش بيني موفقيت علمي كودك با انجام تست كشمش

شناسهٔ خبر: 2973119 - شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
طبق مطالعه اخير محققان، مي توان با انجام تست كشمش، از موفقيت تحصيلي كودك در سن ۸ سالگي آگاه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه وارويك انگلستان تستي را طراحي كرده اند كه مبتني بر مدت صبر و انتظار كودك ۲۰ ماهه در برداشتن كشمش از ظرف مقابلش است.

«ديتر وولك»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «انجام بازي ساده و پنج دقيقه ايي كشمش مي تواند شيوه جديد اميدبخشي براي پيش بيني ميزان توجه و كنترل در كودك باشد.»

در اين مطالعه، محققان داده هاي مربوط به بيش از ۵۰۰ كودك به دنيا آمده بعد از گذشت ۲۵ تا ۴۱ هفته از بارداري را جمع آوري و آناليز كردند و در زمان ۲۰ ماهگي آنها، ميزان خودكنترلي آنها را ارزيابي نمودند. نتايج مطالعات نوزادان به دنيا آمده قبل از پايان دوران بارداري با نوزداني كه ۳۹ تا ۴۱ هفته بارداري را به طور كامل سپري كرده بودند، مقايسه شد.

در سن ۲۰ ماهگي ظرف كشمش در مقابل كودك گذاشته شد. بعد از سه بار آموزش، از كودك خواسته شد تا منتظر بماند و هر وقت كه گفته شد (بعد از ۶۰ ثانيه) كشمش را از ظرف برداشته و بخورد.

در طول اين مطالعه مشخص شد كودكاني كه بسيار زودتر از موعد مقرر به دنيا آمده بودند، زودتر از زمان تعيين شده كشمش برداشته و مي خوردند. در ادامه پيگيري ها مشخص شد كودكاني كه در دوران كودكي نتوانستند مانع از رفتار عجولانه خود در برداشتن كشمش شوند، هفت سال بعد در دوران تحصيل هم نسبت به همسن و سالان خود عملكرد خوبي نداشتند.

در حدود سن ۸ سالگي، اين كودكان توسط تيمي از روانشناسان و پزشكان با استفاده از سه رتبه بندي رفتاري متفاوت توجه از سوي مادران، روانشناسان و كل تيم تحقيق ارزيابي شدند. موفقيت هاي علمي آنها در دروسي مانند رياضي، روخواني و نگارش از طريق تست هاي استاندارد ارزشيابي شد.

يافته ها نشان داد هر چقدر فرد زودتر از موعد مقرر بدنيا آمده باشد، قدرت كنترل بازدارندگي اش كمتر است. در نتيجه اين دسته از كودكان داراي مهارت هاي تمركزي پايين تر و موفقيت هاي علمي ضعيف در سن ۸ سالگي بودند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد