اختتاميه سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوي برگزار شد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

اختتاميه سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوي برگزار شد

اختتاميه سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوي برگزار شد

%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%a7%d9%81-%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%b6%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

به گزارش قوچان۱۱۸ و به نقل از خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، آئين اختتاميه سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوي امشب، ۲۸ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور پنج هزار نفر از مردم در شهرستان قوچان در مصلاي نماز جمعه شهرستان قوچان پايان يافت.

در ابتداي اين مراسم، سيدجليل خليق، قاري شهرستان قوچان به تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد پرداخت و در ادامه صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام مسعود احمدزاده، معاون بهره‌وري اقتصادي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي با بيان اينكه هر كتابي را كه يك بار بخواني به روح و محتواي پيام آن پي مي‌بريم، اظهار كرد: آيات قرآن پيام‌هايي دارند كه اگر به درستي به آن‌ها توجه و تأمل كنيم، به نكات و محتواي غني آن پي خواهيم برد.

وي با بيان بخش‌هاي انتهايي آياتي از قرآن كريم گفت: خداوند اهل كبر، تكبر، فخرفروشي و اسراف را دوست ندارد و هدايت نمي‌كند و بر عكس نيكوكاران، اهل قسط و عدل و اهل تقوا را دوست دارد.

معاون بهره‌وري اقتصادي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي با اشاره به اينكه اگر بدانيم كسي به رفتار ما آگاه است، اعمال ما تفاوت مي‌كند، اظهار كرد: خداوند به آنچه انجام مي‌دهيم هميشه آگاه است و حكمتش جريان دارد.

حجت‌الاسلام احمدزاده، ايمان و عمل صالح را پيام محبت عالم عنوان كرد و با تأكيد بر اهميت شكرگزاري بيان كرد: ذكر نعمت‌ها باعث مي‌شود كه انسان شكرگزار شود.

در ادامه حامد عليزاده، نفر اول رشته قرائت تحقيق در سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوي به تلاوت آيات ۵۸ تا ۶۶ سوره فرقان پرداخت و سپس حجت‌الاسلام جمال ايزدي، معاون فرهنگي ـ اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي با بيان اينكه ۴۶ برگزيده اين مسابقات به مرحله استاني راه مي‌يابند، گفت: در اين دوره از مسابقات ۵۴ هزار نفر ثبت‌نام كردند كه ۴۰ درصد كل ثبت‌نام شدگان كشور را تشكيل مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه ۶۴ برنامه فرهنگي در مدت برگزاري مسابقات در شهرستان قوچان اجرا شد، ابراز كرد: كارگاه سبك زندگي اسلامي، پرسش و پاسخ، گفتمان حجاب و عفاف و پرده‌خواني از جمله اين برنامه‌ها بود كه توسط يك كميته ۱۵ نفره از متخصصان در مراكز دانشجويي، دانش‌آموز، اصناف و گروه‌هاي مختلف اجرا شد.

ادامه برنامه‌هاي سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن خراسان رضوي تلاوت مجتبي فردفاني، نفر اول رشته حفظ در اين دوره از مسابقات از آيات ابتدايي سوره حجرات بود، همچنين اجراي برنامه مداحي از ديگر برنامه‌هاي مراسم اختتاميه بود.

سپس عليرضا قامتي، فرماندار قوچان در اين مراسم قرآن را تنها پيمان و ميثاق با خداوند متعال دانست و گفت: تنها راه رسيدن به تعالي انساني اشراف به قرآن كريم و اعتقاد و باور به مباني اين كلام الهي است.

فرماندار قوچان در ادامه عنوان كرد: اگر فقط صداقت رفتار با مردم در عمل توسط مسئولان تحقق يابد، همين امر ارمغان خوب مسابقات براي مسئولان شهرستان خواهد بود.

سپس حجت‌الاسلام احمد مروي، معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري از قرآن به عنوان كتاب هدايت، تربيت و انسان سازي ياد كرد و افزود: اگر انسان آلوده و معصيت كار هم انسان دل روشني باشد و توبه كند، قرآن او را نجات مي‌دهد كه در قرآن از اين افراد با عنوان توابين ياد شده است.

وي ادامه داد: اگر دل در خدمت قرآن قرار گيرد، منقلب و تحت تأثير آن قرار مي‌گيرد و عدم محدوديت به زمان و مكان را از ويژگي‌هاي قرآن كريم عنوان كرد و يادآور شد: درك حقيقت قرآن براي همه مقدور نيست و بايد با ترجمه و تفسير اهل بيت(ع) به سراغ آن برويم تا از گمراهي جلوگيري شود.

حجت‌الاسلام مروي با بيان ايكه حقيقت قرآن در روز قيامت آشكار مي‌شود، اظهار كرد: اين عالم ظرفيت تجلي حقيقت قرآن را ندارد؛ اگر قلب مقدس پيامبر(ص) نبود هيچكس در اين عالم ظرفيت پذيرش قرآن را نداشت.

وي از داعش به عنوان مصيبت بزرگ جهان اسلام ياد كرد و گفت: اسلام دين رحمت و محبت و پيامبر اسلام(ص) پيامبر رحمت و مهرباني است ولي داعش با اقدامات خود چهره بدي از اسلام را در جهان به نمايش گذاشته است.

تلاوت حميد شاكرنژاد، قاري بين‌المللي قرآن كريم از ديگر برنامه‌هاي مراسم اختتاميه بود و پايان‌بخش مراسم اختتاميه سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن خراسان رضوي قرعه كشي سفر به عتبات در بين مردم حاضر در مراسم بود.

يادآور مي‌شود، در اين مراسم از تمامي مسئولان استان براي حضور در مراسم اختتاميه دعوت به عمل آمده بود ولي هيچ يك از مسئولان حضور نداشتند؛ همچنين بر اساس اعلام قبلي بنا بود عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي در اين مراسم حضور يابد اما وي نيز در اين مراسم حضور نيافت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد