نتايج موفقيت‌آميز مطالعات محققان ايراني براي درمان سه نوع سرطان

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

نتايج موفقيت‌آميز مطالعات محققان ايراني براي درمان سه نوع سرطان

نتايج موفقيت‌آميز مطالعات محققان ايراني براي درمان سه نوع سرطان



نتايج موفقيت‌آميز مطالعات محققان ايراني براي درمان سه نوع سرطان

رئيس پژوهشكده سرطان پستان از همكاري با محققان خارج از كشور در حوزه سلول درماني براي درمان سرطان خبر داد و گفت: در اين همكاري‌ها كه در قالب انتقال تكنولوژي است درصدد ارائه راهكارهايي براي حساس كردن سيستم ايمني در برابر سلول‌هاي سرطاني هستيم.

دكتر كيوان مجيدزاده  با اشاره به طرح‌هاي مهم پژوهشي در حال اجرا در گروه سلول درماني اين پژوهشكده، اظهار داشت: در روند زندگي هر فردي به طور معمول در موارد متعددي سلول‌هاي سرطاني در بدن افراد ايجاد مي‌شوند ولي سلول‌هاي سيستم ايمني، سلول‌هاي سرطاني را سركوب مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اينكه سرطان زماني خود را نشان مي‌دهد كه برخي از سلول‌هاي سرطاني بتوانند از دست سلوهاي ايمني فرار كنند و سيستم ايمني نتواند آن را سركوب كند، اضافه كرد: مطالعات جديدي را با همكاري مركز تحقيقات آمستردام (AMC) به صورت مشترك در زمينه ايمني درماني با عنوان "سلول‌هاي دندريتيك" در درمان سرطان، در دستور كار داريم كه در زمينه سرطان‌هاي سينه و پروستات است.

مجيدزاده همكاري با دانشگاه كارولينسكاي سوئد در حوزه ايمني درماني و سلول درماني را از ديگر اقدامات تحقيقاتي اين پژوهشكده نام برد كه به گفته وي بخشي از اين پروژه تحقيقاتي مشترك در قالب انتقال تكنولوژي است و بخشي از آن تحقيقات جديدي است كه در پژوهشكده اجرايي خواهد شد.

وي به جزئيات پروژه تحقيقاتي "ايمني درماني" اشاره و خاطرنشان كرد: در اين پروژه اقدام به حساس كردن و ايجاد تغيير در سلول‌هاي سيستم ايمني فرد كرده‌ايم، به گونه‌اي كه سيستم ايمني فرد نسبت به سلول‌هاي سرطاني حساسيت بالا را پيدا كند و با سلول‌هاي سرطاني مواجه شده، با آنها مقابله كرده و آنها را از بين ببرد.

مجيدزاده ادامه داد: در اين روش سلول‌هاي سيستم ايمني كه سلول‌هاي سرطاني توانسته‌اند از آنها فرار كنند حساس و تغييرات لازم در آنها ايجاد خواهد شد، به گونه‌اي كه مجددا نسبت به سلول‌هاي سرطاني حساس شوند و واكنش لازم در مواجهه با سلول سرطاني از خود بروز دهند.

وي اجراي اين پروژه را در زمينه سرطان‌هاي پستان، مغز و پروستات عنوان كرد و يادآور شد: با اين روش مي‌توان در بدن فرد سيستم مقابله‌اي ايجاد كرد تا در برابر سرطاني كه در بدن ايجاد شده، مقاومت كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد