شاد زيستن -چه كارهايي موجب شاد زيستن مي‌شود؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

شاد زيستن -چه كارهايي موجب شاد زيستن مي‌شود؟

سوال پرسيدن با شهامت يك راه شاد زيستن
چه كارهايي موجب شاد زيستن مي‌شود؟
كد مطلب : 94288
گروه جامعه: يك روانشناس گفت: سوال پرسيدن با شهامت يكي از راه‌هاي شاد زيستن است كه شرايط را تغيير داده و كارهاي زيادي را به انجام مي‌رساند.
چه كارهايي موجب شاد زيستن مي‌شود؟

همايون قسمتي  اظهار كرد: نبايد انتظار داشته باشيم كه زندگي كامل و خوشايندي داشته باشيم بلكه بايد با آفرينش شادي و آرامش، زندگي خود را در حوزه‌هاي مختلف متحول كنيم.وي افزود: شش راه براي تبديل غم و اندوه محيط كار و تبديل به شادي و شوق زندگي ارائه مي‌شود كه در زندگي امروز كاربرد و اثربخشي زيادي خواهد داشت. تقويت روابط عمومي يكي از اين راه‌هاست و يكي از نشانه‌هاي شادي، داشتن روابط اجتماعي قوي و گسترده است.

 

قسمتي با اشاره به اينكه ناراضي بودن از محيط كار يكي از عمده‌ترين مشكلات در زندگي امروز است، تصريح كرد: نتيجه اين امر آن است كه به ندرت مي‌توانيم از فرصت‌هاي پيش رويمان بهره ببريم. در اين شرايط بايد به فرصت‌ها بينديشيم و به اين مهم توجه داشته باشيم كه هر روز مي‌توان كار جديدي انجام داد.وي، كمك به ديگران در حل مشكلات را دومين راهكار شاد زيستن، اعلام و ذكر كرد: هنگامي كه افسرده و غمگين باشي كارهاي اندكي مانند كمك به ديگران مي‌تواند كمك كند تا سرحال و شاداب شويد.

 

اين روانشناس، برعهده گرفتن مسئوليت را از ديگر راهكارهاي شادي آفريني در زندگي دانست و افزود: تبديل شدن به يك مهرهٔ اصلي در محل كار مطمئناً ديد فرد را به محيط كار تغيير خواهد داد كه اين تبديل شدن بايد توسط خود فرد صورت گيرد و كارهايي را كه تاكنون انجام شده به گونه‌اي متفاوت انجام دهد.قسمتي، انجام كارهايي با هدف حُسن شهرت و اعتبار نزد ديگران را از جمله راهكارهاي تاثيرگذار در ايجاد تغيير در زندگي دانست و افزود: اكثر ما از اينكه ديگران حرف‌هاي خوبي درباره‌ ما بزنند شاد مي‌شويم، وقتي كاري براي بقيه انجام مي‌دهيم و آن‌ها را خوشحال مي‌كنيم در حقيقت بهانه‌اي براي آن‌ها ايجاد مي‌شود تا آن حركتمان را جبران كنند و در عوض باعث شادي ما شوند.

 

وي ادامه داد: تمجيد و تحسين ديگران كار ساده‌اي است كه اغلب فراموش مي‌كنيم اما اگر مي‌دانستيم همين حركت به ظاهر ساده و بي‌اهميت چه قدرتي دارد شايد هيچ وقت آن را از ياد نمي‌برديم و امري بديهي نمي‌انگاشتيم.اين روانشناس خاطرنشان كرد: شادي و شادكامي با تصميمات و اعمال ما اتفاق مي‌افتد. به خاطر داشته باش اگر از زندگيت لذت نمي‌بري دگرگوني عظيم در آن ايجاد كن و تكرار آن چه ديروز انجام داده بودي فقط باعث مي‌شود فردايت همچون امروزت شود نه چيزي كمتر و نه چيزي بيشتر!

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد