خطرظهور جريان فراماسونري در ايران/نفوذ با هدف ايجاد بي ديني

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

خطرظهور جريان فراماسونري در ايران/نفوذ با هدف ايجاد بي ديني

رئيس بنياد تاريخ پژوهي مطرح كرد:

خطرظهور جريان فراماسونري در ايران/نفوذ با هدف ايجاد بي ديني

شناسهٔ خبر: 2961201 - دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
مشهد- رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي با اشاره به خطر ظهور جريان فراموسونري در ايران اظهار كرد: اين جريان به دنبال ايجاد بي ديني و تقليد كوركورانه از غرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد حميد روحاني عصر يكشنبه در كرسي آزاد انديشي با موضوع بررسي خطر تحريف انديشه هاي امام(ره) كه در تالار فردوسي دانشكده ادبيات مشهد برگزار گرديد اظهار كرد:شعار مرگ بر آمريكا ريشه در قرآن و مباني اعتقادي شيعه دارد.

روحاني بيان داشت: بزرگ‌ترين مصيبت كشور ايران در 200 سال اخير ورود و ظهور فراماسونري است، اين جريان از دوران فتحعلي شاه قاجار در ايران فعال شد.

وي گفت: هدف اين جريان تحقير ملت و كشور ايران از كرامت انساني و تحميل بردگي و بي‌هويتي بود و آن‌ها در جهت القا اينكه دين‌باوري عامل بدبختي است تلاش مي‌كردند.

حجت‌الاسلام روحاني بيان كرد: ازجمله اثراتي كه توسط اين جريان در كشورهاي استعمار زده باقي‌مانده است بيگانگي بافرهنگ خويشتن و غرب‌زدگي است به‌طوري‌كه هويت خود را به هيچ مي‌انگارند و كور كورانه از شرق و غرب تقليد مي‌كنند.

جريان فراماسونري در تلاش براي بي هويت سازي است

وي حضور فراماسونرها و نقشي را كه در كشور ايفا كردند از نمونه‌هاي بارز استعمار زدگي در كشور ايران خواند كه از دوران فتحعلي شاه فعاليتشان را در ايران باهدف تحقير ملت و از بين بردن هويت ديني و نيز تحريف شخصيت‌هاي ديني آغاز كردند.

روحاني ادامه داد: فراماسونرها همچنين  بحث پروتستانيسم اسلامي را مطرح كردند و هدف امام حسين(ع) را غير عقلايي دانستند و بر اين مسئله تأكيد مي‌كردند كه دين امري شخصي و مربوط به جزييات زندگي است.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و انديشه هاي امام(ره)در ادامه افزود: در مرحله فراماسونرها نتيجه گرفتند كه بايد افرادي از روحانيون را جذب اين گروه كنند و تنها موضع‌گيري در مقابل آن‌ها كافي نيست اين برنامه از دويست سال پيش شروع شد و آن‌ها درزمينهٔ نفوذ موفقيت‌هاي بسياري داشتند.

وي افزود: به اعتقاد فراماسونرها لازمه پيشرفت و توسعه از فرق سر تا انگشت فرهنگي و غربي شدن است و تاكنون مقالات زيادي در خصوص بي‌هويت كردن مردم نوشته‌اند.

تحريف انديشه‌هاي امام(ره)

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي بابيان اينكه جريان فراماسونري با القاي اينكه پيشرفت در گروي وابستگي به ابرقدرت‌ها است در خصوص تحريف آرمان و انديشه‌هاي شخصيت‌هاي اسلامي گفت: اين جريان همان‌طور كه عنوان شد در نوشته‌هاي خود حتي قيام عاشورا توسط امام حسين(ع) را احساسي و غيرعقلاني عنوان مي‌كردند و اين‌گونه القا مي‌كردند كه واقعه عاشورا به دليل احساسي بودن قابل الگوبرداري نيست.

وي افزود: وقتي در سال 1341 امام خميني(ره) نهضت انقلاب اسلامي را آغاز كردند اين جريان مي‌گفت شرق و غرب در خصوص حاكميت شاه در ايران توافق كرده‌اند و هر حركتي زير پاي انقلاب سفيد از بين مي‌رود.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ادامه داد: نتيجه اين تبليغات به‌جز خودباختگي و وابستگي به غرب حاصل ديگري براي ايران نداشت تا اينكه حضرت امام نسبت به روشنگري ملت ايران در برابر اين تبليغات زهرآگين اقدام كردند.

حجت‌الاسلام روحاني گفت: باوجوداينكه هدف اين جريان تحقير ملت و كشور ايران از كرامت انساني و تحميل بردگي و بي‌هويتي بود اما امام راحل تلاش كردند تا ملت ايران را به داشته‌هاي خود و تبليغات سوء دشمن آگاه سازند.

وي در پاسخ به دلايل تحريف انديشه‌هاي امام راحل توسط عده‌اي در جامعه امروز نيز گفت: اين عده متشكل از افرادي هستند كه انديشه‌هاي امام راحل را با جايگاه و مقامشان مغاير مي‌دانند و لذا دست به تحريف انديشه‌هاي امام راحل مي‌زنند.

روحاني اظهار داشت: اين افراد كه سعي دارند مقام خود را حفظ كنند و رهنمودهاي امام را با منافع شخصي خود در تقابل مي‌دانند لذا تصميم به خاموش كردن نظرات امام راحل در جامعه دارند.

وي ادامه داد: از همين رو است كه اين افراد در ميز خطابه‌هاي مختلف فرياد مي‌زنند كه فتواهاي امام(ره) در زمان حيات قابل‌اجرا است و بعد از رحلت بايد اين نظرات و فتواها راهي موزه شوند.

نفوذ موجب انحراف مشروطه شد

وي علت انحراف نهضت مشروطه و كشيده شدن آن به سفارت استعمار انگليس را نيز نتيجه نفوذ دانست و ادامه داد: افرادي از فراماسونرها مانند ناظم الاسلام كرماني در بين رهبران عدالت‌خواهي نفوذ كردند تا ابتدا بين آنان اختلاف ايجاد كنند.

روحاني نتيجه اين نفوذ را حقارت در نزد روشن‌فكران ايراني دانست و گفت: برخي از روشن‌فكران مانند بازرگان بر اين اعتقاد بودند كه اگر به دنبال پيشرفت هستيم بايد منافع و روش‌هاي ما همسو با غرب باشد.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي خاطرنشان كرد: در زمان كاپيتولاسيون هيچ‌كدام از گروه‌هاي سياسي ازجمله جبهه ملي، سوسياليست‌ها، پان ايرانيست ها و غيره مخالفتي نكردند و تنها شخصي كه در مقابل آن ايستاد حضرت امام خميني(ره) بود.

رابطه انفعال گروه‌هاي سياسي و كاپيتولاسيون

وي تأكيد كرد: علت انفعال گروه‌هاي سياسي در آن زمان عليه كاپيتولاسيون اين بود كه اين قضيه به منافع آمريكا مربوط است اما نبايد در مقابل آمريكا موضع‌گيري كنيم.

روحاني ادامه داد: امروز همان شيوه فراماسونرها كه با تحقير و تحريف و نفوذ شروع‌شده بود امروز نيز مي‌خواهد با هويت و استقلال ملت ايران مقابله نمايد.

وي در پاسخ به سؤال يكي از حاضرين در جلسه كه عده‌اي به‌عنوان ستون انقلاب و يار ديرين امام از آنان يادشده است چرا امروز تغييراتي در آن‌ها ايجادشده است توضيح داد: افرادي هستند كه حرف آمريكا را مي‌زنند اما خودشان نمي‌دانند و به‌عنوان نمونه آقاي هاشمي رفسنجاني كه به‌عنوان عنوان ياور امام را يدك مي‌كشند امروز سخناني بيان مي‌كند كه با مباني و انديشه انقلاب همخواني ندارد.

روحاني ادامه داد: اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا آقاي هاشمي رفسنجاني تغيير روش داده‌اند و من مي‌گويم خير جواب منفي است بلكه ايشان انساني انديشمند است اما ريشه انديشه‌هايشان در دوره مصدق و ملي شدن نفت بسته‌شده است.

شعار مرگ بر آمريكا به دستور قرآن است

روحاني در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان درباره لزوم شعار مرگ بر آمريكا توضيح داد: اين شعار بنا بر دستور قرآن است و ريشه در مكتب تشيع دارد چنانچه در سوره نساء ذكرشده است خداوند دوست ندارد كسي صدايش را بالا ببرد مگر كسي كه مورد ظلم واقع‌شده است.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي بيان داشت: در اسلام و زيارت عاشورا به لعن و نفرين دشمنان اهل‌بيت تأكيد شده است تا نفرت نسبت به دشمنان پيامبر و خاندانش ريشه بدواند و نيز امام خميني تأكيد كردند كه تنها يزيد زمان امام حسين را نفرين نكنيد بلكه دشمن زمان خود را نيز بشناسيد.

هر چه بيشتر لبخند زديم بيشتر تحقير شديم

وي در رابطه با دستاوردهاي توافق هسته‌اي توضيح داد: تا قبل از مذاكرات خيلي‌ها بر اين باور بودند كه اگر به آمريكا روي خوش‌نشان بدهيم مشكلات ما حل خواهد شد درحالي‌كه تنها 3 روز پس از مذاكرات درزماني كه ايران ديپلماسي مصالحه و لبخند را در پيش گرفت معاون سياسي وزارت خارجه آمريكا عنوان كرد فريب‌كاري جزء شخصيت ايراني‌ها است و گزينه حمله نظامي به ايران را تكرار كردند.

روحاني تأكيد كرد: ما هرچه بيشتر لبخند زديم آن‌ها بيشتر ما را تحقير كردند و به‌اندازه‌اي كه در اين دو سال تحقير شديم در 34 سال گذشته بعد از انقلاب تحقير نشديم.

روحاني با تأكيد بر اينكه بايد در برابر تبليغات سوء دشمن و جريان‌هايي ازاين‌دست كه به دنبال ايجاد بي‌هويتي و انزواي دين هستند هوشيار بود بيان كرد: امروز حتي عده‌اي در لباس روحانيت ادامه‌دهنده راه فراماسون‌ها هستند و سعي دارند تا خوشبختي مردم را در وابستگي و سرسپردگي به غرب تعريف كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد